آرشیو دی ماه 1401

سئو چیست؟ آشنایی با دوره آموزش سئو آنلاین

سئوداخلی جه زمانی باید پیاده سازی بشود

۲ بازديد

بازاریابی محتوا سئو

۲ بازديد

بهینه سازی چیست و چه تاثیری بر حصول و شغل های خرد دارااست؟
با ما یار و همدم باشید تا در‌این نوشته‌ی‌علمی درباره seo و اثر آن بر استحصال و شغل های خرد بیشتر بدانید. یکی‌از سوال ها بزرگی که ما از مشتریان میگیریم این میباشد که seo چیست و چه طور بر تجارت اثر می‌گذارد؟
برای دستیابی و کارهایی که جدیدا سایت خویش را استارت کرده اند یا این که پیاده سازی دوباره سایت خویش را شروع کرده اند، ندانستن چه اقداماتی را ایفا دهند تا تارنما آن ها بوسیله یوزرها کشف خواهد شد و آنان بتوانند با اعمال آن درآمدزایی نمایند، می‌تواند پاره ای مشقت بار و ترسناک باشد.
برای این شغل، نیازی وجود ندارد که اقتدار seo را استخدام فرمایید یا این که سایت خویش را به فرد دیگری بسپارید، تنها بایستی اصول نخستین بهینه سازی را بدانید.
شما می‌توانید آغاز به تولید تغییرات مثبتی نمائید که به شما در بهبود بهینه سازی یاری می نماید و با یه خرده علم seo و تفحص مطالب این وبسایت و فراگیری بهینه سازی میتوانید مرتبه seo خویش را ارتقاء دوره آموزش سئو آنلاین دهید و به سمت دارای تخصص seo شدن جنبش فرمائید. درخواست مشورت.
آیا میتوانید در نظر گرفتن بزنید که اشخاص روزمره چندین نوشته ی علمی در بلاگ خویش ارسال می نمایند؟
یوزرها وردپرس به تنهایی بیشتراز 2 میلیون پست در روز منتشر می نمایند. این 24 پست در ثانیه میباشد. این بدین مفهوم میباشد که یوزرها حدود 216 پست وب لاگ منتشر کرده اند در حالی که شما این چهار تا پنج گزاره را خوانده اید. و این اعداد صرفا مرتبط با یوزرها وردپرس میباشد. (گزیده ای از تارنما بک پیوند)
در شرایطی که قرار باشد تمامی حالت ها اکانت گردد، این تعداد به طبع ارتقاء خواهد یافت. بدین ترتیب، این وسعت از محتوا، تمایز و نمایه سازی را طاقت فرسا می نماید. البته در صورتی میخواهید وب لاگ خویش را به یک وب لاگ برنده تبدیل نمائید، می بایست سعی نمایید.
در صورتی‌که 4 تا 5 ساعت برای تایپ کردن پست های بلاگ صرف می‌کنید، 10 دقیقه ای که صرف seo هر پست می‌کنید، مهمترین وقتی میباشد که در وب لاگ خویش می‌گذرانید.
مکان تعجب وجود ندارد که میلیون ها نفر میپرسند "سئو" و "بهینه سازی چیست؟" موقعیت بوسیله Google هر ماه.
هر روز، عموم بیش تر از 2.2 میلیون توشه کاوش می نمایند. و این عدد برای گوگل و بقیه موتورهای کاوش درستی می نماید و به اکانت نمی آید. بدین ترتیب ظواهر شدن در ورقه نخستین گوگل میتواند اولی دلیل در انتخاب توفیق یا این که ورشکستگی یک بیزنس باشد.
seo چیست؟
شاید شما جواب seo را بدانید؟ این به معنای سئو برای موتورهای کاوش میباشد، البته آیا می‌دانید seo دقیقا چیست و مشمول چه مواقعی میشود؟ برای سئو به چه چیزی نیاز دارید؟ ربطی به پیاده سازی داره؟ ربطی به تایپ کردن داره؟ یا این که شاید به ارتباطات مربوط باشد. آری، این موردها و بقیه اصول اول seo را پوشش میدهد. البته بیایید این پرسش را که seo چیست با راهنمای seo از آغاز استارت کنیم.
تمجید seo
این اصطلاح مخفف سئو موتورهای کاوش میباشد که هنر مرتبه بندی بالا در موتورهای کاوش در قسمت لبریز نشده میباشد که تحت عنوان لیست های ارگانیک نیز شناخته میگردد. seo موتورهای کاوش (بهینه سازی) روند seo محتوای آنلاین شما میباشد به نحوی که موتورهای کاوش آن را تحت عنوان شایسته ترین سود برای جستجوی کلمه و واژه کلیدی خاص آرم می‌دهند.
سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization میباشد. این اصطلاح به ارتقاء کمیت و چگونگی ترافیک تارنما شما از روش نتیجه ها موتورهای جستجوی ارگانیک اشاره دارااست.
عامل ها seo وب سایت چیست؟
برای فهم معنای حقیقی و واقعی seo در اینجا، بایستی این تمجید را آنالیز کنیم و قسمت های ذیل را در لحاظ بگیریم:
چگونگی ترافیک شما می‌توانید مجموع بازدیدکنندگان دنیا را به سایت خویش جذب نمائید، البته در حالتی‌که مخاطبان به وبسایت شما بیایند، گوگل در واقع وبسایت شمارا به آن‌ها سفارش می نماید. شما می بایست بازدیدکنندگانی را جذب فرمایید که به تولید ها و سرویس ها شما عشق مند می باشند.
وسعت ترافیک: هنگامی که اشخاص و مخاطبان متعددی روی پیوند وبسایت شما از روش صفحه ها حاصل موتورهای کاوش کلیک می نمایند، با هر کلیک معیار بازدید و بازدید از وبسایت شما ارتقاء مییابد.
ترافیک ارگانیک که فیض کلیک اشخاص و بازدید از وبسایت شما میباشد، ترافیکی میباشد که شما بدون چاره نیستید برای تبلیغات در تارنما خویش هزینه ای بپردازید.
بیایید این پرسش را بیشتر محاسبه کنیم.
هنگامی از شما پرسیده شد که seo چیست؟ 3 ادله برهان وجود دارااست: شما، موتور کاوش و خویش موتور کاوش.
وقتی که نوشته‌ی علمی ای در ارتباط شیوه تشکیل داد "لازانیای گیاهی" دارید، میخواهید موتور کاوش (که 90٪ گوگل میباشد) آن را تحت عنوان یک فیض رفیعتر برای افرادی که "لازانیای گیاهی" را کاوش می نمایند نماد دهد.
seo جادویی میباشد که شما دارید و می بایست روی نوشته ی علمی اتومات فرمایید تا گوگل هر توشه که کسی واژه متبوع را کاوش می نماید پست شما‌را تحت عنوان یکی‌از حاصل رفیعتر قرار دهد.
این جادو چه‌گونه به حیث میرسد و چرا اساسی میباشد؟ همان گونه که پیش از این بیان شد، اکثریت قریب به واقعه تجارب های آنلاین با یک موتور کاوش شروع میشود و در حدود 75٪ از یوزرها جستجوهای خویش را در گوگل ایفا میدهند.
این را با این حقیقت ادغام فرمائید که 5 سود بلندتر در اکانت Google 67٪ از مجموع کلیک ها را تشکیل میدهند. آن‌گاه متوجه خواهید شد که چرا سئو موتور کاوش بسیار اساسی میباشد.
یک مزاح در اینترنت درباره عنایت حضور در کاغذ اولیه گوگل وجود دارااست:
در صورتی‌که کسی میخواهد جسدی را پنهان نماید، آن را در کاغذ دوم نتیجه ها جستجوی گوگل قرار دهید!
اساسی:
چنانچه پست وب لاگ، نوشته‌علمی یا این که فرآورده شما در ورقه ای غیر از برگه اولیه نتیجه ها جستجوی گوگل باشد، هیچ زمان مرتبه ای نخواهد داشت. البته برای اینکه بفهمید به چه شکل در نتیجه ها موتورهای کاوش نخستین ظواهر گردید، آغاز می بایست بدانید که جستجوها چه‌گونه فعالیت می نمایند.
چه‌گونه در گوگل کاوش کنیم
اینک که میدانید seo چیست و اصول و تعاریف اول بهینه سازی را می‌دانید. اذن دهید برخی از اجزای آن را با جزئیات در لحاظ بگیریم. البته بایستی بدانید که گوگل الگوریتم جستجوی خویش را به خیر و خوبی پنهان نگه میدارد و بیشتراز 200 برهان انتخاب کننده برای سنجش بهینه سازی داراست.
بهینه سازی به چه شکل فعالیت می نماید؟
به عبارت دیگر، برای فهمیدن جواب seo چیست، می بایست با روش کارایی seo آشنا باشید. بهینه سازی مشمول ساخت و ساز تغییراتی در پیاده سازی و محتوای وبسایت شما می‌گردد که وبسایت شمارا برای موتورهای کاوش مانند گوگل جالب خیس می نماید و سبب میگردد موتور کاوش وبسایت شمارا در او‌لین پیوند های کاوش آرم دهد. اگرچه کارداران متعددی بر سکو وب سایت تأثیر میگذارند، ولی این پروسه چندان طاقت فرسا وجود ندارد.
مقصود موتورهای کاوش مانند گوگل ارائه سرویس ها عالی به کاربرانشان میباشد. یعنی خیر فقط می بایست چگونگی تارنما شما عالی باشد، بلکه محتوای وبسایت بایستی با زمینه این موتور کاوش مرتبط باشد.
برای جاری ساختن این شغل، موتورهای کاوش مانند Google وب سایت شمارا نظارت می نمایند تا خوب بفهمند تارنما شما در چه موردی میباشد و این به کسانی که در جستجوی تارنما شما میباشند یاری می نماید. مسئله یا این که واژه کلیدی خاص.
شما می‌توانید موتور کاوش را تحت عنوان سایتی در لحاظ بگیرید که در آن درخواستی را تایپ می‌کنید، مانند گوگل، یاهو، بینگ یا این که هر موتور جستجوی دیگری که دارنده خصوصیات و پیوندهای متعددی به صفحه های اینترنت میباشد. یک لیست وقت گیر وجود دارااست.
آری صراحت دارد؛ ولی آیا می‌دانید پشت اطلاعاتی که موتورهای کاوش از روش لینک و پیوند های متعدد ارائه می‌دهند، چه چیزی مخفی میباشد؟
موتورهای کاوش چه طور عمل می نمایند
گوگل (صرف لحاظ از اینکه از کدام موتور کاوش به کارگیری می‌کنید) یک خزنده داراست که داده ها مرتبط با مجموع محتوای وب را گردآوری می نماید. ربات ها تک تک آن 1 و 0 ها را برای ساخت ایندکس به موتور کاوش می فرستند. آنگاه این شاخص به طور الگوریتمی مالامال میشود و تلاش می نماید تک تک اطلاعات را با درخواست شما منطبق دهد.
دست اندرکاران متعددی در الگوریتم های موتورهای کاوش وجود دارااست. در اینجا این میباشد که چه‌طور کارشناسان آنان را از لحاظ عنایت سکو بندی می نمایند:
بخش O seo - سئو - فرآیندی میباشد که اشخاص محتوا می نویسند و آن را در وب سایت خویش قرار میدهند و موتورهای کاوش اطلاعاتی را که شما درخواست میکنید نظارت می نمایند و این محتوا و آن تارنما ها را به شما می‌دهند. بدین ترتیب موتورهای کاوش میتوانند مطالب و یوزرها ارائه گردیده در تارنما را فهم و شعور نمایند و بنابراین پیش گویی میزنند که چه محتوایی را بیشتر دوست دارید و در مواقعی آن را به شما توصیه میکنند.
سئو گونه های و انواع مختلفی دارااست. برای مثال، می شود به اعتقاد و باور از مطلوب بودن تیتر و توضیحات توصیفی، کافی بودن ارتفاع محتوا و لینک و پیوند های داخلی باارزش و اساسی به صفحه های اینترنت سایتی که دارنده سکو و چگونگی خیر میباشند اشاره نمود.
در نوشته‌ی علمی پایین نکات ارزشمندی را بیان می‌کنیم و همینطور به بعضا اصول نخستین بهینه سازی می‌پردازیم تا بتوانید مضمون‌ اثر بهینه سازی بر بیزنس خویش را عالی ادراک فرمایید و بدانید که برای اثر مثبت بر روی تارنما خویش چه کاری می بایست اعمال دهید.
مزایای بهینه سازی چیست و چه تاثیری بر بیزنس شما داراست؟
با بهبود سئوی تارنما خویش، میتوانید مشتریان بالقوه بیشتری پیدا نمایید و با ساخت‌و‌ساز محتوای دیدنی و اثر گذار، شانس بیشتری برای استحصال ترافیک بیشتر و مرتبه فراتر داشته باشید.
اینک که میدانید seo چیست و چه‌طور شغل می‌نماید، میخواهیم عامل ها دیگری را که بر درجه‌بندی اینترنت‌تارنما شما تأثیر میگذارند، یعنی: SEO2 داخلی و SEO3 فرنگی، آیتم مشاجره در اختیار بگذاریم. همینطور میتوانید راجع به الگوریتم های گوگل که بوسیله این غول موتور کاوش برای درجه بندی یک سایت استعمال می گردد آشنا گردید:
داخلی در مقابل نظافت سوا خانه: داخلی در مقابل. offpage
جواب دیگر بدین پرسش که بهینه سازی چیست، پژوهش گونه های seo میباشد:
دو گروه کلی بهینه سازی وجود دارااست: seo داخلی و سئوی خارجی.
سئوی داخلی به مجموع فاکتورهای مرتبه بندی گوگل اشاره دارااست که با نگاه بی واسطه به شیت ای که می‌خواهید seo فرمائید گزینش می‌گردد، مانند: تیتر، محتوا و ساختار ورقه.
offpage به آحاد متغیرهایی که گوگل به آن‌ها نگاه می نماید اشاره دارااست و آن ها صرفا در چنگ شما نیستند. آنان به منابع دیگری مانند: شبکه های مردمی، سایت های دیگر در صنعت شما و سوابق پژوهش ها فردی متکی میباشند.
هر دو مختلف می‌باشند، ولی شما بایستی هر دو را به صدق جاری ساختن دهید تا در seo به خیر شغل نمایید. برای ادراک عالی بدین نمونه اعتنا نمائید:
فرض فرمایید منزل ای دارید با یک گلشن در تراس جلویی و یک مسیر خرد که ایوان جلویی را به منزل متصل می نماید.
این دو وضعیت را در لحاظ بگیرید:
نمایش 1: فضای داخلی منزل شما بسیار قشنگ میباشد، البته گلشن شما نا مرتب میباشد.
در‌این نمایش چه اتفاقی می افتد؟
حتی در صورتی باطن منزل شما تمیزترین منزل باشد، در صورتیکه گلشن شما مانند یک بیشه شلوغ به حیث رسد، هیچکس وارد منزل شما نخواهد شد.
درصورتی که ورقه خویش را برای بهینه سازی داخلی با صرفه نکنید، این حادثه می افتد.
سایت شما ممکن میباشد بهتر به لحاظ رسد و محتوای شگفت انگیزی داشته باشد، ولی هیچ کس آن را اعتبار نمی دهد یا این که به شیت شما اشاره نمی نماید. هیچ کس دیگری شاهکار شمارا نخواهد رویت کرد چون هیچ ترافیکی نخواهید داشت.
نمایش 2: شما به صورت منظم چمن خویش را می چینید، البته باطن منزل شما وخیم میباشد.
داشتن یک چمن خوشگل اشخاص بیشتری را به منزل شما میاورد. ولی در حالتی‌که اتاق نشیمن شما مهمانان را به خاطر یک ناحیه جنگی بیاندازد چه؟ وی با شتاب از منزل شما بیرون گردد.
در‌صورتی‌که بازدیدکننده بعد از مشاهده یک ورقه وبسایت شمارا سوراخ نماید، گوگل آن را نرخ پریدن در لحاظ میگیرد.
هر چه نرخ پریدن شما (تعداد بازدیدکنندگانی که فورا وبسایت شمارا رخنه‌ می نمایند) بیشتر باشد، مرتبه ورقه شما در گوگل فراتر خواهد بود. به همین برهان می بایست seo را هم به طور داخلی و هم فرنگی اجرا دهید.
سئوی داخلی به تولید محتوای کیفیت خوب و تعیین کلمه ها کلیدی مطلوب، عنوان ها، توضیحات متا، سازش تارنما شما با موبایل و کارداران دیگر بستگی دارااست.
سئو خارجی قابل پشت گرمی میباشد. نرخ پریدن؛ لینک و پیوند ها و چگونگی آن‌ها؛ نه همینطور به وسیله غیره تصمیم گرفته شد‌ه‌است.
اینک که به جواب پرسش بهینه سازی چیست و اصول بهینه سازی را می‌دانید، می‌توانید روی تارنما اتومات کرده و سئو فرمائید.
چه عواملی بر بهینه سازی داخلی و فرنگی اثر میگذارد؟
1. بازاریابی محتوا
پیش از اینکه به برخی از کارداران seo داخلی و فرنگی بپردازیم، اذن دهید در خصوص محتوا حرف کنیم.
چه عواملی بر سئوی داخلی و offpage اثر می‌گذارد محتوای دیدنی و موءثر در جذب موتورهای کاوش اثر گذار میباشد و به تارنما یاری می نماید تا بازدیدکنندگان بیشتری به تارنما شما بیفزاید و در سود بازدید تارنما را ارتقاء دهد. به همین ترتیب، محتوای کیفیت بالا خیس

ابزار تحقیق کلمات کلیدی چه کاربردی دارد؟

۵ بازديد

ابزار کلمه ها کلیدی به شما اجازه میدهد تا کلمات پرکاربردی که کاربران در موتورهای جستجو نظیر گوگل جستجو می کنند تا از طریق آن ها به محتوای گزینه نظرشان برسند، را گزینش و پیدا فرمائید.
تفحص عبارات کلیدی یک کدام از کارداران حیاتی در رشد بازدید تارنما شما هست.
با این تکنیک شما میتونید محتوای کاربرپسندی رو برای ارتقاء بازدید و جستجوی ارگانیک کاربران در سایت تان ساخت کنید.
توجه داشته باشید انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تنها از طریق جستجو در گوگل و حیث خودتان حاصل نمیشه.

دوره آموزش سئو آنلاین

بهترین دوره آموزش سئو

خرید دوره آموزش 0 تا 100 سئو


بلکه ابزارهایی برای این کار وجود دارد که به شما در یافتن بهترین عبارت ها و پرجستجوترین کلمه ها کمک میکنه.
درین پست، من بهترین ابزارهای پژوهش کلمات کلیدی را در seo روز به شما معرفی می‌کنم که خود من برای برای رشد تارنما مان از آن ها استعمال میکنم.
به این ترتیب عملکرد آنان از تمامی نظر تضمین شد‌ه‌است.
ابزار تفحص کلمه ها کلیدی چه کاربردی دارد؟
ابزار عبارات کلیدی به شما یاری می کند تا ایده های محتوایی را که مشتریان تان به دنبالش هستند و نیازشان را برای یافتن پاسخ مناسب در موتورهای جستجو سرچ می کنند، پیدا کنید.
با بدست آوردن لغت ها و کلمات پرسرچ، می‌توانید استراتژی تولید محتوا خود را بر طبق ان پیاده سازی نمایید و از این لغات و عناوین در پست های وبلاگتان استعمال فرمایید.
بهترین ابزار پژوهش عبارات کلیدی به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی که رقبایتان در آن به رتبه های نه رسیده اند را پیدا نمایید.
بعد می توانید محتوای تان را حول محور آن عبارت ها seo و مطالب آن را به روز فرمائید.
بنابراین عبارات کلیدی رقبا را مقصود قرار داده و به ندرت مخاطبان را به سمت صفحه های وب سایت تان جذب کرده و نرخ بازدیدتان را بالا ببرید.
معرفی بهترین ابزارهای رسیدگی لغات کلیدی
در ادامه لیست بهترین ابزارهای رسیدگی کلمات کلیدی را جهت سئو سئو سایت تان آورده ایم.
شما میتوانید هرکدام را که مایل بودید، مورد استفاده قرار دهید.
ابزار SEMrush
ابزار SEMrush دسته بدون نقص از تک تک امکاناتی هست که شما برای رسیدگی کلمات کلیدی نیاز دارید.
در بخش سرچ باکس این ابزار عبارت موردنظرتان را تایپ فرمائید.
انگاه تصویر کاملی از کلیه آنچه را که باید بدانید، در چنگ خواهید داشت.
نمایش میزان سرج ماهانه یکی قابلیت های اساسی این ابزار می‌باشد.
بطور طبیعی، هر چه ترازو جستجو برای یک کلمه و واژه کلیدی بیشتر باشد، آن کلمه و واژه میان کاربران محبوب تر است.
درحقیقت، نشان می دهد که کاربران بیشتری با سرچ این عبارت به بهره مطلوب شان رسیده اند.
ولی رقابت برای چنین عبارات کلیدی بسیار بالا می باشد و برای درجه گرفتن بایستی وقت و همت زیادی صرف فرمائید.
با پیمایش به ذیل ورقه میتوانید فهرست کاملی از لغات کلیدی مشابهی را که ممکن می باشد بخواهید در محتوای تان آیتم به کارگیری قرار دهید، بهمراه نتایج جستجوی ارگانیک هر یک مشاهده می کنید.
به این ترتیب، می توانید بفهمید که رقبای تان در هر کلمه کلیدی چه رتبه ای دارا هستند.
علاوه بر این، میتوانید وب سایت هایی که برای گرفتن مرتبه در ان کلمه از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کرده اند را ملاحظه کنید.

برای مشاهده اصطلاحات جستجوی ارگانیک، داده های کلمات کلیدی و دیگر معیارهای ترافیک ارگانیک میتوانید در تارنما هر رقیب در Domain Overview کلیک فرمایید.

درصورتی که بر روی زبانه Organic Research کلیک فرمایید، می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط، وضعیت های جایگاه بندی موتور جستجوی رقیب (serp)، مقدار ترافیک (cpc) و مورد ها دیگر را مشاهده کنید.

ابزار Answer the Public
ابزار Answer the Public مقداری با ابزارهای دیگر پژوهش کلمات کلیدی فرق دارد.

این ابزار نتایج را در قالب تصویری قشنگ ارائه می‌دهد.(اما می توانید مجموع داده ها را در یک لیست مشاهده کنید و پوشه csv حاصل را بارگیری نمائید)

در شرایطی‌که به تازگی استراتزی ساخت‌و‌ساز محتوا و پژوهش لغات کلیدی را شروع کرده اید، ابزار Answer the Public بسیار برایتان مناسب می‌باشد زیرا برای به کار گیری از آن نیاز به ساخت و ساز حساب کاربری ندارید.

صرفا کافیست کلمه کلیدی مدنظرتان را تایپ نمایید و نگاهی به نتیجه ها نمایش داده شده بیناندازید.

این ابزار اطلاعات مایحتاج خود درمورد تعداد سرچ هر کلمه و واژه در ماه را به طور خودکار از موتورهای جستجوی گوگل و بینگ دستیابی می کند.

بنابراین می توانید بر روی هریک از لغات کلیدی کلیک کرده و آن را در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ جستجو نمائید.

با اجرا این فعالیت، می‌توانید مشاهده کنید که چه محتوایی برای این اصطلاحات جایگاه بندی شده است و آیا این عبارت بطور مشخص در متن وجود دارد یا خیر.

نسخه مجانی AnswerThePublic منبع نیکی برای بلاگ نویسان است.

ولی جستجوی کلمات کلیدی را به طور منظم انجام می دهید، باید یک ابزار حرفه‌ای تری را انتخاب نمائید.

ابزار Ubersuggest
Ubersuggest ابزاری بدون‌پول از Neil Patel می باشد که اطلاعاتی مانند حجم جستجو به ازای هر عبارت، پیشنهادات کلمه ها کلیدی مشابه، چک سطح دشواری آن برای سکو بندی آن عبارت، معیار رقابت در آن کلمه و… را به شما ارائه می دهد.

خلال مشاهده پیشنهادهای فراوان برای کلمه ها کلیدی مرتبط و مشابه، می توانید جدولی از 100 نتیجه برتر از نظر گوگل برای آن عبارت کلیدی را مشاهده کنید.

در این جدول اطلاعات دیگری نظیر بازدید تقریبی، تعداد بک لینک ها برای آن کلمه و واژه کلیدی، امتیاز دامنه و شیت، تعداد دفعاتی که متن با این واژه کلیدی در شبکه‌های‌اجتماعی به اشتراک نهاده می‌گردد را مشاهده کنید.

ضمن این، در ذیل بخش Content Ideas، محتواهای جانور در سایت تان که مربوط به این کلمه کلیدی هست، بازدید تخمینی ماهانه، بک لینک ها و تعداد اشتراک گذاری در صورت بوک و پینترست نیز نشان داده می شود.

در صورتیکه با حساب Google خود وارد Ubersuggest شوید، ضمن خدمات گفته شده می توانید پیشنهاد لغت ها کلیدی مشابه، بررسی روزانه مرتبه‌بندی و پیشنهاد‌های بهینه سازی سئو که مختص وبسایت خودتان هست را دریافت فرمایید.

ابزار Ahrefs
Ahrefs یک کدام از از سایر از ابزارهای تفحص لغات کلیدی مشهور هست که ویژگی های مشابه SEMrush دارااست.

با به کار گیری از این ابزار میتوانید کلمه کلیدی موردنظرتان را سرچ کرده و ایده هایی برای انتخاب بهترین لغات کلیدی را پیدا فرمائید.

آنگاه فهرست کاملی از پیشنهادات لغت ها کلیدی مشابه را نیز مشاهده میکنید.

علاوه بر این، به کمک این ابزار میتوانید وب سایت های رقبایتان را به حساب آوردن و کیفیت محتوایی که حول آن عبارت تولید شده است را تحقیق نمایید.

بنابراین، می‌توانید قطعات محتوایی جدید را با هدف قرار دادن کلمات کلیدی که با آن موضوعات مرتبط می‌باشد ایجاد نمائید.

یکی از‌از سایر از قابلیت های رقابتی هوشمند خوب این ابزار، توان دیدن کلمات کلیدی جدید و وضعیت آن ها در کوئری های جستجو می باشد.

هم SEMrush و هم ابزار Ahrefs گروه دیگری از خدمات و امکانات را برای بهینه سازی وب سایت تان روی عبارات مد لحاظ شما ارائه می دهند؛ مثل گزارش هایی که لینک های خراب و شکسته را در وب سایت شما پیدا می کنند.

ابزار Google Keyword Planner
گوگل کیبورد پلنر دراصل برای پیاده سازی تبلیغات کلیکی گوگل آیتم استفاده قرار می گرفت.

بعدها مدیران seo از آن برای تفحص کلمه ها کلیدی به کار گیری کردند.

این ابزار بدون‌پول است و برای دسترسی به آن بایستی یک حساب Google Ads داشته باشید.

در صورتی قبلا اکانت گوگل ادز نساخته اید، یک حساب تازه ایجاد کرد نمائید و جزئیات پرداخت تان را وارد نمایید. آموزش گوگل ادز رو بخونید.

هنگامیکه از طریق Google Ads به Keyword Planner دسترسی پیدا کردید، میتوانید کلمه کلیدی دلخواه تان را تایپ و داده ها برای تعداد جستجوی ماهانه آن عبارت را مشاهده کنید.

علاوه براین، لیستی از ایده های مربوط به لغات کلیدی مرتبط را می‌بینید که می توانید در تعیین کلمه ها کلیدی دوجه دو و سه به شما کمک کند.

این فهرست به صورت پوشه قابل بارگیری است. یادگرفتن به کار گیری از گوگل کیورد پلنر Google Keyword Planner رو بخونید.

ابزار استیناف کلمات کلیدی Long Tail Pro
مانند بیشتر ابزارهای مطالعه عبارات کلیدی، Long Tail Pro نیز یک نمای کلی از داده های مربوط به کلمه و واژه کلیدی مورد نظرتان را نمایش میدهد.

تمرکز این ابزار بیشتر بر چگونگی مرتبه بندی در عوض رقبایتان می باشد.

به امداد این ابزار میتوانید به آحاد حاصل بلندتر از دیدِ موتورهای جستجو برای یک واژه و کلمه کلیدی خاص دسترسی داشته باشید.

بدین ترتیب، می‌توانید بفهمید که در ازای رقیبتان چه می بایست بکنید و زمانی که از او بالاتر باشید، طبیعتا سکو بهتری بدست می آوردید.

خلال این، می توانید لغت ها کلیدی خاصی را که می خواهید ردیابی فرمایید را وارد نمایید.

به این ترتیب، میتوانید ببینید محتوای شما در حین فرصت برای چه کلمه ها کلیدی عوض می شود.

ابزار Serpstat
Serpstat یکی بهترین ابزارهای پژوهش لغات کلیدی است.

به یاری این ابزار می‌توانید خیلی شل نتیجه ها رفیعتر گوگل برای کلمه کلیدی مورد نظرتان را ببینید.

این نتایج شامل سایتی می‌باشد که به عنوان اولی بهره نمایش داده می شود.

علاوه براین، شما می توانید جزئیات زیادی درباره کار رقبایتان حول مبنا آن کلمه کلیدی مشاهده نمایید، با اشاره به ترازو قابل مشاهده بودن آن ها (هرچه این عدد بیشتر باشد، بازدیدکننده بیشتری نیز دریافت می کنند)

ابزار SpyFu
SpyFu به طوری طراحی شده که با جستجوی واژه کلیدی پررقابت ( و نیز تبلیغات آن‌ها) میتوانید می توانید از رقبا یاد بگیرید که برای داشتن درجه بندی بهتر در نتایج، چه باید بکنید.

این ابزار رایگان است و سوای داشتن عضویت و حتی ورود به سیستم می توانید از آن استعمال نمائید.

فقط URL سایتی که می خواهید را استیناف فرمایید در نوار جستجو تایپ کنید و بلافاصله نتایج را ملاحظه کنید.

در صورتی قصد دارید این عمل را برای بیشتر از یک تارنما اجرا دهید، می بایست یک حساب کاربری بدون پول ایجاد کرد فرمایید و وارد شوید.

SpyFu داده های گذشته را جمع و ذخیره می کند.

بنابراین، می توانید ببینید که چگونه وب سایت خود یا سایت رقیبتان در رتبه بندی لغت ها کلیدی خاص تنزیل کرده یا افزایش جایگاه داشته می‌باشد.

علاوه بر این، می‌توانید تارنما تان را با سایر سایت های مرتبط با آن حوزه مقایسه کنید.

متخصصان بهینه سازی کدامیک از ابزارهای بازرسی لغت ها کلیدی را انتخاب می کنند؟
متخصصین سئو روز پس از تست تمامی ابزارهای رسیدگی لغات کلیدی، SEMRush را بهترین ابزار پژوهش لغات کلیدی موجود در بازار می دانند.

در حالتی که به‌دنبال یک ابزار رایگان برای تحقیق عبارات کلیدی میباشید، AnswerthePublic یا Google Trends را امتحان فرمایید.

اساسی نیست یک بلاگ نویس هستید یا یک تارنما فروشگاهی دارید، در هر صورت، برای اجرای استراتژی بازرسی کلمه و واژه کلیدی باید Google Analytics را تهیه و تنظیم کنید و کنسول Google Search را به سایت تان متصل فرمائید.

این ابزارها به شما امداد می کنند تا شیوه سعی وب سایت تان را برای کلمه کلیدی خاص بهمراه نشان دادن میانگین CTR ببینید.

شما می‌توانید عنوان تان را تغییر تحول دهید تا CTR ارتقاء یابد و مرتبه بندی کلمات کلیدی تان بهبود یابد.

امیدواریم این نوشته‌ی‌علمی به شما در گزینش بهترین ابزار تفحص لغات کلیدی برای seo سایت تان یاری کرده‌باشد. نوشته‌ی‌علمی من درباره ابزار مجانی سئو را حتما بخونید.

کپی رایتر کیست؟

۳ بازديد
وقتی از کپی رایتینگ سخن می‌کنیم بخش اعظمی از مردم فکر‌می کنند که اسکن رایتینگ مراقبت از حق الناس در مقابل سرقت ادبی است. در حالی که هنگامی بدانید فردی وجود دارااست به نام کپی رایتر که وظیفه اسکن رایتینگ را در شرکت‌ها به عهده دارااست، یه خرده ماجرا تغییر می کند.

نسخه برداری رایتینگ (copywriting) چیست؟
کپی رایتینگ، فرآیند نوشتن مطالب تبلیغاتی یا همان تبلیغ‌نویسی میباشد. نسخه برداری رایترها مسئولیت متن بروشور، بیلبورد، وب‌وب سایت، پست الکترونیک، تبلیغات، کاتالوگ و مورد ها دیگر را بر عهده دارا هستند. این متن به نسخه برداری پر اسم و رسم هست. نسخه برداری درین مضمون‌ در کلیه جای فقیه وجود داراست و بخشی از یک صنعت 2.3 تریلیون دلاری در سراسر دانا هست. غرض اساسی کپی رایتینگ ترغیب خواننده برای اقدام میباشد. این اقدام ممکن می باشد خرید، نظر یا رأی دادن، تماس با شرکت یا هر چیز مشابه این‌ها باشد. به همین برهان هست که به کپی رایتر \\\\\\\\\\\\\\\"فروشنده چاپی\\\\\\\\\\\\\\\" گفته می شود.
<کپی رایتینگ نباید با حق اسکن رایت اشتباه گرفته گردد.>

دوره آموزش سئو آنلاین

خرید دوره آموزش سئو



کپی رایتر چه کسی است؟
نسخه برداری رایتر مطالب بازاریابی مانند وب‌سایت، آدرس اینترنتی، بروشور، کاتالوگ و مفاد دیگر را می‌نویسد. در واقع اکثر چیزهایی که به ایمیل ما فرستاده می توان به وسیله اسکن رایترها نوشته میگردد که به آن‌ها تبلیغ‌نویس نیز گفته می شود. نسخه برداری رایترها میتوانند در خانه درآمد داشته باشند، با سرمایه نخستین کم می‌توانند شغل خود را آغاز کنند و به تحصیلات رسمی یا دانشگاهی نیاز ندارند. شاید به همین عامل است که هر روز بر تعداد تقاضاکنندگان یادگیری مهارت‌های نسخه برداری رایتینگ افزوده می‌گردد. دنیای مجازی نیز موقعیت‌های شغلی زیادی برای اسکن رایترها دارااست که حتی بعضا از پروژه‌های آن میتواند درآمدهای خیر برایشان به یاروهمدم داشته باشد.

مهارت‌ ها و ویژگی‌های اسکن رایترهای حرفه‌ ای
با اینکه هیچ رشته تحصیلی خاصی در دانشگاه برای کپی رایتر شدن وجود ندارد. اما برای اینکه بتوانید به یک نسخه برداری رایتر حرفه‌ای تبدیل شوید بایستی در چندین مهارت‌ ها حرفه‌ای شوید، مثلا:

احاطه به گویش انگلیسی
چشم‌هایی تیزبین و دقیق برای دیدن جزئیات
دامنه کلمه ها بلندمرتبه
کنجکاوی
اعتنا به نقطه اظهار نظر مختلف و دیدن فقید از حیث افراد مختلف
مهارت رسیدگی کردن
ابتکار عمل
هوش اجتماعی بالا
قدرت همدردی و فهم و شعور احساسات دیگرافراد
چه عده ای می‌توانند اسکن رایتر باشند؟
معمولاً عده ای که نگارش نه دارند نظیر افراد نویسنده می‌توانند کپی رایتر نه باشند. ولی نویسندگانی که مهارت کپی رایتینگ داشته باشند یا آن را استخراج کنند. البته این آحاد قصه نیست. این افراد می بایست کاملا به تبلیغات و بازاریابی شرایط بازار و شیوه‌های متقاعد کردن مشتری نیز مسلط باشند.



کاربردهای نسخه برداری رایتینگ چیست؟
هر صنفی و هر شرکتی به یک کپی رایتر نیاز دارد و سوای آن نمی‌تواند از حداکثر قدرت خود برای فروش متاع و کسب درآمد به کار گیری کند. با به کارگیری از صنعت نسخه برداری رایتینگ می‌قدرت به اهداف ذیل دست‌یافت:

تبدیل شدن به یک برند شناخته‌شده بین مردم یا برندسازی
افزایش فروش
تبدیل مشتری به تبلیغ‌کننده محصول ها
برانگیختن احساسات در مشتری
مداقه نسخه برداری رایتینگ برای استخراج و کارهای اینترنتی
همانگونه که گفته شد، نسخه برداری رایتینگ به نوعی برای دستیابی و کارها نقش بازاریابی را دارد؛ به خصوص برای استحصال و کارهای اینترنتی که تنها از طریق یک صفحه مانیتور میتوانند با کاربران ارتباط برقرار کنند. با نسخه برداری رایتینگ می‌توان با ایجاد کرد یک شعار تبلیغاتی تأثیرگذار، یک بنر تبلیغاتی، یک پیام رمانتیک، یک آدرس اینترنتی، دکمه درخواست برای اقدام و ... در یک نگاه مخاطب را جذب کرد. بنابراین مخاطبانی که در دنیای پرهیاهو و پر جنب‌وجوش اینترنت سرگرم یافت کردن راه حل مشکلات، خرید یا امور درگیر‌کننده میباشند، فقط با یک لحظه نگاه و فکر بر روی متنی که نسخه برداری رایتر در قالب بنر یا دکمه درخواست برای اقدام طراحی کرده است میتواند به تجارت شما جذب گردد.

تفاوت کپی رایتینگ با کانتنت مارکتینگ (بازاریابی محتوا)
در کانتنت مارکتینگ برای هر محتوا یک عبارت کلیدی در نظر گرفته می شود. آنگاه کارشناس ایجاد کرد محتوا باید مطالب را در قالب نوشته ی علمی توده‌آوری کرده و سپس دارای تخصص بهینه سازی با ایفا امور سئو و سئو محتوا، آن را به برگه اولیه گوگل برساند. براین اساس هرگاه استفاده کننده عبارت کلیدی را در موتور جستجو وارد کند، در برگه نتیجه ها جستجو با محتوای تولیدشده مواجه خواهد شد. این محتوا می بایست به گونه‌ای نوشته شده باشد که استفاده کننده را به کلیک کردن ترغیب کرده و بعداز اینکه مخاطب وارد کاغذ شده و متن را تحقیق کرد، نسبت به اقدام ترغیب خواهد شد. این در حالی است که در اسکن رایتینگ متن‌های وقتگیر نگارش نمی‌شوند؛ بلکه اسکن رایتر باید پیام خود را در قالب یک یا یک‌سری پاراگراف کوتاه بیان کند. اما عمل به همین سادگی نیست! همین یک پاراگراف بایستی به حدی تأثیرگذار و ترغیب‌کننده باشد که کاربر به کلیک کردن در نگاه اولیه ترغیب شود. نوشته‌هایی که یک کپی رایتر می‌نویسد نیازی به seo ندارند و معمولاً در قالب بنر، آدرس اینترنتی مارکتینگ، شعار تبلیغاتی و... در مقابل کاربران قرار خواهند گرفت.

ارتباط نسخه برداری رایتینگ با دیجیتال مارکتینگ و کانتنت مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ به معنی استعمال از ابزارهای دیجیتال برای بازاریابی و فروش میباشد که اسکن رایتینگ و کانتنت مارکتینگ هر دو بخشی از آن را تشکیل میدهند. یعنی کانتنت مارکتینگ نیز جزئی از دیجیتال مارکتینگ میباشد که در آن برای بازاریابی از محتوا استفاده می شود. نسخه برداری رایتینگ نیز به همین ترتیب بخشی از دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود؛ با اینکه این نوع از بازاریابی می‌تواند در نزدیکی غیر از دیجیتال نیز صورت بپذیرد. از جملهً بنرهای تبلیغاتی سطح شهر نیز برای اینکه تأثیرگذارتر باشند نیاز به یک نسخه برداری رایتر دارند.

چه نکاتی در نوشتن متن تبلیغاتی مداقه داراست؟ (ترفندها و تکنیک‌های تبلیغ نویسی)
نکات زیر را بایستی در هنگام نوشتن متن تبلیغاتی مد لحاظ قرار دهید:

در متون تبلیغاتی بایستی سریعاً به اصل مقاله بپردازید.
از کلی گویی پرهیز کنید.
همیشه در تبلیغات از لحاظ مشتریان دارای شهرت استعمال نمائید.
متن آگهی معمولی و قابل فهم و شعور برای کلیه باشد.
باید محصولات را به طور دقیق برای مشتری توضیح دهید.


نمونه‌ های نسخه برداری رایتینگ
در تحت بعضا از بهترین و زیباترین شعارهای تبلیغاتی تبارک‌ترین کمپانی‌های غالب دانا برای شما نقل شده میباشد:

پورشه: جایگزینی وجود ندارد.
اپل: مختلف بیندیش.
نایکی: فقط انجامش بده.
لورئال: چون لایقش هستید.
بی ام و: نهایت یک خودرو.
از نمونه‌های ایرانی غالب و جذاب نسخه برداری رایتینگ نیز می‌اقتدار به بنرهای تپ‌ سی اشاره کرد:

رسوندن لیلی به مجنون فعالیت ماست.
زمین به آسمون برسه می‌رسونمت.
سنگ از آسمون بباره می‌رسونمت.
کوه به کوه نمی‌رسه البته من به تو میرسم.
از برزیل تا آرژانتین 4 هزار تومان!
توده بندی

نسخه برداری رایتینگ در واقع هنر تبلیغ‌نویسی و متقاعدسازی مخاطبان می‌باشد که به کمک نوآوری و به کارگیری درست لغت ها میسر میگردد. برای این کار خلال خوب نوشتن، بایستی با مارکتینگ، فروش، شناخت بازار، سرازیر‌شناسی و دایره وسیعی از کلمات آشنا باشید.

چه زمانی مشکل کنیبالیزیشن روی کلمات کلیدی رخ می‌دهد؟

۱ بازديد

گاهی روی محتوا و مقالات تارنما خود به نه عمل می‌کنید و به نظرتان در شرایطی‌که در کلمات کلیدی مشابه و نزدیک به هم بتوانید رتبه‌های گوناگون را در موتورهای جستجو تصاحب فرمایید خیلی عالی می‌باشد. غافل از اینکه بعد از مطالعه متوجه می‌شوید اتفاقا سکو‌های شما افت داشته هست و اسیر کنیبالیزیشن یا همنوع‌خواری شده‌اید. اما کنیبالیزیشن (Cannibalization) چیست و چطور آن را برطرف کنیم؟

دوره آموزش سئو آنلاین

خرید دوره آموزش سئو



کنیبالیزیشن (Cannibalization) یا همنوع‌خواری به چه معناست؟
زمانی که وبسایت شما در حال رشد و محتواهای آن در اینک مرتبه‌خریداری نمودن میباشند، این قابلیت وجود داراست که مطالب آن سرگرم رقابت با همدیگر شوند. کنیبالیزیش (Cannibalization) یا همنو‌ع‌خواری که در واقع درست آن Keyword Cannibalization است، به این مفهوم می‌باشد که تعدادی از پست‌های وبلاگ و مقاله ها تارنما شما برای یک ورودی یکسان در گوگل درجه گرفته باشند و در واقع ناخواسته وارد رقابت با یکدیگر شده باشند. به دلیل این از کلمه همنوع‌خواری به کارگیری می شود که این مطالب درجه همدیگر را می‌خورند و در واقع هر دو دربرگیرنده افت درجه می‌شوند. از آنجایی که این دو محتوا شباهت بسیار زیادی به هم دارند و برای یک کلمه کلیدی مشابه باصرفه شده‌اند، این اتفاق چهره میدهد و هنگامی پست‌ها و مقالات خود را برای کوئری‌های مشابه در موتورهای جستجو باصرفه می‌کنید، این محتوا نادر‌کم رتبه همدیگر را میخورند تا خودشان وضعیت بهتری پیدا کنند. معمولا برای یک ورودی مشخص، گوگل فقط یک تا دو نتیجه را از یک سایت نماد می‌دهد. در‌صورتی‌که اعتبار دامنه شما خیلی بالا باشد نهایتا 3 نتیجه نمایش داده گردد. ولی باید به‌این نکته دقت داشته باشید که کنیبالیزیشن با محتوای تکراری یا Duplicate Content متفاوت می باشد و در محتوای تکراری تقریبا تمام نوشته ی علمی با هم یکسان می باشد.
بیشتر بخوانید: محتوای تکراری یا Duplicate Content چیست؟
چه زمانی نقص‌ کنیبالیزیشن روی لغات کلیدی شکل می‌دهد؟
تصور کنید یک‌سری مقاله پیرامون یک واژه و کلمه کلیدی نوشته‌اید و جنبه‌های مختلفی را تفحص کرده‌اید، یا اینکه با همان برگه کلیدی محصولاتی را با خصوصیات گوناگون روی سایت خود دارید و هرکدام را برای موتورهای جستجو بهینه کرده‌اید، در‌این‌صورت‌ روی لغت ها کلیدی موردنظر کنیبالیزیشن فیس می دهد. به این ترتیب سعی نمایید به جای نوشتن مطالب کوتاه، در صورت امکان محتوای جامع و کامل بنویسید و منتشر کنید.
چه زمانی کنیبالیزیشن ایراد ساخت‌و‌ساز می‌کند؟
تصور کنید روی کلمات کلیدی مشخصی در درحال حاضر رقابت با رقبا میباشید و برای فراهم نمودن بهترین درجه‌ها خیلی کارایی کرده‌اید. از سوی دیگر ناگهان متوجه می‌شوید که در فعلا افت رتبه می باشید و جایگاه‌های عالی خود را از دست داده‌اید. این مشکل به دلیل همنوع‌خواری می باشد که محتوای شما با لغات کلیدی یکسان به وجود آورده‌اند و در واقع درجه و اعتبار آن‌ها تقسیم شده است. البته حواستان باشد این اختلال تنها برای کلمه ها کلیدی به طور کامل یکسان فیس نمی‌دهد و در صورتی‌که نسبتاً کلمات کلیدی شما مشابه باشند نیز دچار همنوع‌خواری می‌شوید.
چه‌گونه کنیبالیزیشن را تشخیص دهیم؟
یک کدام از اشتباهات اصلی این می‌باشد که اکثری از وبمسترها و کارشناسان بهینه سازی گاهی متوجه نمیشوند که اسیر همنوع‌خواری شده‌اند. برای تشخیص کنیبالیزیشن طریق‌های مختلفی وجود دارد. ساده‌ترین و بهترین طرز این می باشد که در موتور جستجوی گوگل عبارت ذیل را وارد فرمائید:
Site:example.com keyword
به جای example.com با ید آدرس سایت و به جای کیورد نیز کلمه کلیدی موردنظر را وارد کنید. خلال اینکه می توانید از ابزارهای مختلف نیز برای تشخیص کنیبالیزیشن به کارگیری فرمائید.
به چه شکل می‌توانیم ایراد کنیبالیزیشن را حل کنیم؟
برای حل نقص‌ همنوع‌خواری شیوه‌های متفاوت وجود داراست. شروع بهتر هست تصمیم بگیرید که میخواهید کدام نوشته‌ی علمی را نگه دارید. آن گاه می توانید محتوا را یکپارچه کرده و یک نوشته ی علمی بدون نقص و جامع داشته باشید و مطلبی که نمیخواهید حذف فرمایید. ولی ریدایرکت 301 نیز برای این هدف آیتم به کار گیری قرار می‌گیرد، گرچه برخی از کارشناسان خیلی با ریدایرکت 301 زیاد، موافق نیستند. نحوه دیگر این می‌باشد که در صورت قابلیت یکی‌از محتوا را پیرامون کلمه و واژه کلیدی دیگری باصرفه کنید تا دو نوشته‌علمی با کلمه کلیدی مشابه مرتبه یکدیگر را نخورند.
بیشتر بخوانید: کاربرد و تاثیر انواع ریدایرکت 301 و 302
کنیبالیزیشن در سئو چه تاثیری دارد؟
پرواضح هست که زمانی دو یا چند نوشته‌علمی در گیر همنوع خواری می شوند به نوعی زحمات شما برای بهینه سازی از دست می‌رود. جای اینکه صفحات شما با رقبا رقابت کنند درواقع درگیر رقابت با یکدیگر می‌شوند و کاری می‌کنند که جایگاه هر دو محتوا افت کند. در شرایطی‌که که چنانچه آنان تجمیع شوند حتی می توانند درجه‌های بهتری را به خود اختصاص دهند.
جمع‌بندی
اینکه محتوای گران بها خودمان با یکدیگر رقابت کنند و به نوعی با خودزنی جایگاه‌های ما افت کند اصلا دیدنی نیست. این پدیده کنیبالیزیشن یا همنوع‌خواری نام دارد و بسیاری از مواقع از بروز چنین مشکلی بی‌خبر هستیم. بنابراین هر چه سعی می‌کنیم به جای بهبود درجه، منزلت محتوای ما افت می‌کند. بهترین فعالیت این است عوض این که یک سری نوشته‌ی‌علمی را روی لغات کلیدی مشابه بهینه کنید، کلیه را با هم تجمیع کرده و محتوای جامع بنویسید.

داده ساختاریافته از کجا آمده است؟

۳ بازديد

داده های ساختار یافته روشی برای تمجید وبسایت شماست تا شعور آن رو برای موتورهای جستجو شل و ول تر کنه.
برای تمجید وبسایت خود برای موتورهای جستجو، به کلماتی نیاز دارین که محتوا رو به طوری ارائه بده که موتورهای جستجو فهم و شعور کنن.
کلماتی که موتورهای جستجوی تبارک به کارگیری می کنن، Schema.org نام داره که محتوای شما رو به کدی تبدیل می کنه که به راحتی می تونن پردازش بشن.
موتورهای جستجو کد رو می خونن و از آن برای نمایش نتیجه ها جستجو به روشی خاص و بسیار غنی تر به کار گیری می کنن.

به راحتی می تونین این کد رو در سایت خود قرار به‌این.
تصور کنین سایت شما دستور العمل های زیادی داره. 

دوره آموزش سئو آنلاین


اگه داده های ساختار یافته (Structured Data) رو به ورقه ای با امر تهیه و تنظیم خوراک اضافه کنین، ممکنه فایده شما در موتورهای جستجو تغییر کنه.
با تمرکز به محتوای دیگه ای که نشانه داده میشه، این سود بسیار “غنی تر” خواهد بود.
به همین دلیله که این نتیجه ها رو نتایج غنی یا ریچ اسنیپت (Rich Snippet) می نامیم.
نمونه ای از حاصل فرمان العمل غنی که از داده های ساختار یافته استعمال می کنه در شکل ذیل نشانه داده شده:
ضمن عنوان، URL و شرح فایده جستجو، می تونین ببینین چقدر طول می کشه تا بهترین لازانیا عالم ساخته بشه.
همچنین، می تونین معیار کالری لازانیا رو متوجه بشین. برای فراهم کردن چنین ریچ اسنیپتی، باید داده های ساختار یافته رو به شیت وب خود اضافه کنین.
نمونه ای از داده های ساختار یافته
از داده های ساختار یافته می توان به راه‌های متعدد به کار گرفت، مانند به کار گیری از علامت گذاری Open Graph برای انتخاب عنوان و گستردن در صورت بوک، یا استعمال از SQL برای پرس و جو از یک پایگاه داده رابطه ای.
در مورد سئو، “داده های ساختار یافته” معمولاً به پیاده سازی بعضی از انواع نشانه گذاری در کاغذ وب، به منظور ارائه جزئیات بیشتر در خصوص محتوای صفحه اشاره داره.
این علامت گذاری فهم موتورهای جستجو رو از آن محتوا بهبود می بخشه، که می تونه به سیگنال های مربوطه کمک کنه.
همچنین به یک وبسایت امکان میده از حاصل پیشرفته درSERP (ریچ اسنیپت ها، ریچ کارت ها، کاروسل ها، جعبه های دانش و غیره) منتفع بشه.
ازآنجاکه این نوع نشانه گذاری می بایست به وسیله موتورهای جستجو و همچنین افراد بازرسی بشه، بایستی استانداردها (مشهور به قالب ها و/یا نحوها)، طبقه بندی مفاهیم، روابط و اصطلاحات (پر اسم و رسم به کلمه ها) پیاده سازی بشن.

سه نوع داده ساختار یافته (Structured Data) وجود داره که موتورهای جستجو معمولاً از آنان مدد می کنن: Microdata ،JSON-LD و microformats.

دو محرمانه لغات رایج که می تونن با این شیوه ها به شغل برن، عبارتند از: Schema.org و Microformats.org رو می قدرت با نحوه Microdata و JSON-LD به کار گرفت، در حالی که نحوه و لغت ها میکرو فرمت ها با هم ترکیب میشن.

داده ساختاریافته از کجا آمده میباشد؟
دو مثال مهم که در آن داده های ساختار یافته ساخت و ساز میشن، پایگاه های داده و الگوریتم های جستجو هستن.

اصطلاح داده های ساختار یافته اکثر وقت ها با سیستم های مدیر پایگاه داده رابطه همبسته داره.

این همبستگی به سال 1970 بر می گرده و مبتنی بر یک نظریه ریاضی به وسیله ادگار کاد (Edgar Codd) در آزمایشگاه تحقیقاتی سان خوزه IBM پیشرفت داده شد.

مدل Codd داده ها رو در یک یا یکسری جدول (که به عنوان ارتباط ها نیز شناخته میشن) دارای یک سری ستون و سطر سازماندهی می کنه.

چندین سال بعد از آن، همکاران IBM، دونالد دی چمبرلین و ریموند بویس، لهجه پرس و جوی ساختار یافته (SQL) رو طراحی کردن، که با تعداد زیادی از پایگاه های داده رابطه ای گزینه استعمال قرار می گیره.

صفحه های والا خلال پایگاه های داده رابطه ای، منابع معمول داده های ساختار یافته (Structured Data) نیز هستن.

اگه داده ساختاریافته از پایگاه داده پیچیده SQL یا یک شیت بلندمرتبه Excel باشه، از آنجا که به شما بستگی داره که چه مدل داده ساختار یافته ساخت کنین، بایستی روش ذخیره و دسترسی به داده ها رو طرح ریزی کنین.

مثلا، آیا داده های عددی، پولی یا الفبایی ذخیره می کنین؟

در حالی که پایگاه های داده رابطه ای و SQL سابقه زمانبر دارن، اخیراً داده های ساختار یافته نیز نقش مهمی در جستجوهای اینترنتی اعمال می کنن و مزایایی رو برای جستجوی ارگانیک ارائه میدن.

با دقت به مقدمه گوگل بر داده های ساختار یافته، “هنگامی اطلاعات بسیار ساختار یافته و قابل پیش بینی هستن، موتورهای جستجو می تونن به راحتی آن ها رو به راه‌های خلاقانه سازماندهی کرده و نمایش بدن.”

گوگل میگه که با به کار گیری از آرم گذاری داده های ساختار یافته، می تونین محتوا رو در حاصل غنی یا ریچ و کارت های Knowledge Graph نشان به این.

برای تشکیل داد یک استاندارد داده ساختار یافته برای نرم افزار های زیر وب، پیام های پست الکترونیک و فرم های محتوای اینترنت، Google ،Microsoft ،Yahoo و Yandex، یک جامعه باز با نام Schema.org رو ساخت کردن.

Schema.org میگه که عبارات آن دربرگیرنده رمزگذاری هایی مانند RDFA (یک پسوند HTML5 که در قسمت های اصلی و بدنه HTML استعمال میشه)،

Microdata (یک مشخصه HTML باز برای به کارگیری از داده های ساختار یافته در محتوای HTML) و JSON-LD (نشان گذاری جاوا اسکریپت برای داده های لینک شده) میباشد.

منابع داده های ساختار یافته
برخلاف داده های سوای ساختار که به صورت ارگانیک و غیرقابل کنترل رویش می کنن و از طیف وسیعی از منابع به دست فی مابین، داده های ساختار یافته به دو صورت ساخت میشن:

اولیه داده های دستگاهی ایجاد کرد شده توسط دستگاه ها یا حسگرها بدون دخالت آدم.

مطابق گزارش IDC، تا سال 2025 حدود 80 میلیارد دستگاه به اینترنت متصل خواهند شد، در حالی که فعلا نسبتاًً 11 میلیارد دستگاه به اینترنت متصل هستن.

این بدان معناست که دستگاه های بیشتر، داده های بیشتری ساخت می کنن.

نمونه هایی از داده های ایجاد کرد شده بوسیله ماشین دربرگیرنده موارد زیر است:

داده های سنسورها مانند GPS، برچسب های RFID، دستگاه های پزشکی، داده های گزارشات شبکه و وب، داده های خرده فروشی و بیزنس الکترونیک.

و دوم، داده های ساختار یافته که بوسیله افراد برای تغذیه پایگاه داده ها و صفحات بزرگ ساخت‌و‌ساز میشن.

این نوع داده های ساختار یافته توسط افرادی ساخت و ساز میشن که با رایانه ها و سایر دستگاه ها ارتباط برقرار می کنن.

مثالی از این نوع داده شامل داده های (غیر فرم آزاد) است که از طریق تعامل با فرم های آنلاین، کیوسک ها، بازی ها و غیره تشکیل داد میشن.

نمونه های داده های ساختار یافته: RDFA ،MICRODATA و JSON-LD
RDFA ،microdata و JSON-LD همه لهجه های کدی هستن که می تونن در HTML جاسازی شده و مشمول فراداده در یک سند وب باشن.

نشان گذاری داده های ساختاریافته RDFA:
RDFA مخفف عبارت Resource Descriptive Framework in Attributes (چارچوب توصیفی منابع در مختصات) می‌باشد.

RDFA ایجاد کرد شد تا فاصله دربین HTML آدم مدار و اسناد RDF ماشین گرا رو لبریز کنه.

این منبع از مدل داده RDF و کلمات وب معنایی به طور بی واسطه استفاده می کنه.

هنگامی میگم “کلمات وب معنایی”، در امر زبانی که برای تعریف‌و‌تمجید گروه ای از داده ها به کار گیری میشه، برای مثال ارتباط معنایی دربین کلمات، کلام می‌کنم.

داده های ساختار یافته RDFA رو می توان به هر مدرک مبنی بر HTML ،XHTML یا XML اضافه کرد.

RDFA به موتورهای جستجو یاری می کنه تا محتوایی که استفاده کننده با آن روبروست رو از طریق ویژگی های تگ HTML شعور کنن. RDFA معمولاً در بخش های عنوان و بدنه یک شیت HTML استعمال میشه.

مثالی از RDFA:

در اینجا نمونه ای از اطلاعات تماس ذکر شده در سایت آمده میباشد. این اطلاعات در نظر کاربر به طور ذیل می‌باشد:

Amy Rogers Founder/CEOPhone: (540) 961-4469

E-mail: arogers@digitalar.com

Links: Amy’s Homepage

آن‌گاه پس زمینه با RDFA به طور زیر دیده میشه:



آرم گذاری داده های ساختار یافته MICRODATA:
شیوه دیگه پیاده سازی اسکیما در HTML، قالب میکروداده (MicroData) می‌باشد.

این قالب با پیاده سازی “محدوده آیتم یا گزینه”، “نوع گزینه یا گزینه” و سایر تمایزها و بعد از آن درج لغت ها Schema.org که با مورد جانور در محتوای ورقه مرتبط است، فعالیت می کنه.

از جمله، اگه تلاش می کنین به یک موتور جستجو بگین که “The Shining” به وسیله استفن کینگ در برگه وب شما وجود داره، آن‌گاه می تونین لغت ها اسکیما “Books” رو پیدا کرده و آن رو در ساختار میکروداده خود وارد کنین.

مثال MICRODATA:

پیش گزینه: The Shining، توسط استف کینگ.

دورنما:



نماد گذاری داده های ساختاری JSON-LD:
همان طور که قبلاً ذکر شد، JSON-LD قالب ترجیحی گوگل هست.

این نوع داده استاندارد طلایی برای علامت گذاری داده های ساختار یافته هست.

می بایست اسکریپت JSON-LD خود رو در سرصفحه یا نزدیک بالای صفحه قرار به‌این.

در مقایسه با میکروداده ها، پیاده سازی JSON-LD راحت تر می باشد، زیرا به سادگی می تونین نشانه گذاری رو در سند HTML بچسبونین، نه اینکه نشانه گذاری رو در حوالی عناصر HTML بپیچین.

JSON-LD به موتور جستجو کمک می کنه تا حقایق موجودات دور و بر (موارد جانور در وب) رو انتخاب کنه.

مثال JSON-LD:

آرم گذاری JSON-LD همیشه با خط ذیل شروع میشه:



این شغل به کراول گر نشانه میده که Javascript تحت شامل قالب بندی JSON-LD هست.

این وضعیت در کد و در پیش آیتم چه‌گونه می باشد؟

در اینجا مثالی از ظاهر JSON-LD با همان موجود از کلمات Schema.org که برای مثال میکروداده های The Shining توسط استفن کینگ به کارگیری کردم، آورده شده است.



اگه می‌خواهید داده های ساختار یافته (Structured Data) رو در وب سایت خود به صورت دستی (برخلاف استعمال از اپ) پیاده سازی کنین، مطمئن بشین که از فرمت JSON-LD استعمال می کنین.

اگه آن رو به صدق پیاده سازی کنین، به احتمال زیاد مزایای سئو قابل توجهی برای تارنما شما تولید خواهد شد.

مزایای اسکیما JSON-LD
پیاده سازی شل و ول تر نسبت به سایر مدل های داده ساختار یافته
تأیید بدون نقص توسط گوگل به عنوان قالب ترجیحی
واجد شرایط ساختن محتوای سایت شما برای پررنگ شدن در نتایج غنی یا ریچ
درک راحت تر موتورهای جستجو از وب سایت و ایندکس کردن صفحه ها شما
قادر ساختن ربات های جستجو برای کراول کردن سریع تر سایت و استفاده بی نقص از میزان دارایی کراول
در نهایت، این اسکیما به گوگل کمک می کنه تا به سؤالات جستجو پاسخ بده، بدین ترتیب افراد می تونن مورد رو در سایت شما پیدا کنن.

5 مثال داده ساختار یافته که حتی مبتدیان می تونن از آن ها استعمال کنن
به عنوان مبتدی در داده های ساختار یافته، داشتن چندین مثال برای الهام اثر گذار میباشد. این پنج مورد رو در ذیل میبینین:

تماس شرکتی


با اسنیپت داده ساختار یافته تماس با شرکت، وب سایت شما می تونه دربرگیرنده اطلاعات مهم درباره شرکت شما باشه.

از سایت گرفته تا پروفایل های رسانه های اجتماعی خود، می تونین به کاربران دسترسی سریع به داده ها و لینک و پیوند های مورد نظر خود رو ارائه بدین.

جنس


اسنیپت داده ساختار یافته جنس به شرکت شما امداد می کنه تا اطلاعات اساسی رو با خریداران به اشتراک بذارین.

با به کار گیری از نشانه گذاری اسکیما در همه صفحه ها فرآورده خود، می تونین قیمت محصول، استدلال ها، در دسترس بودن و مفاد دیگه رو برجسته کنین.

جعبه جستجو لینک و پیوند های وبسایت


با استعمال از اسنیپت داده ساختار یافته جعبه جستجوی لینک های سایت، وب سایت شما می تونه یافت کردن آنچه رو که کاربران نیاز دارن، برای آن ها شل تر کنه.

این نوع داده های ساختار یافته نیز می تونه با ارائه داده های کلیدواژه پر ارزش به استراتژی سئو شما یاری کنه.