ابزار تحقیق کلمات کلیدی چه کاربردی دارد؟

سئو چیست؟ آشنایی با دوره آموزش سئو آنلاین

ابزار تحقیق کلمات کلیدی چه کاربردی دارد؟

۵ بازديد

ابزار کلمه ها کلیدی به شما اجازه میدهد تا کلمات پرکاربردی که کاربران در موتورهای جستجو نظیر گوگل جستجو می کنند تا از طریق آن ها به محتوای گزینه نظرشان برسند، را گزینش و پیدا فرمائید.
تفحص عبارات کلیدی یک کدام از کارداران حیاتی در رشد بازدید تارنما شما هست.
با این تکنیک شما میتونید محتوای کاربرپسندی رو برای ارتقاء بازدید و جستجوی ارگانیک کاربران در سایت تان ساخت کنید.
توجه داشته باشید انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تنها از طریق جستجو در گوگل و حیث خودتان حاصل نمیشه.

دوره آموزش سئو آنلاین

بهترین دوره آموزش سئو

خرید دوره آموزش 0 تا 100 سئو


بلکه ابزارهایی برای این کار وجود دارد که به شما در یافتن بهترین عبارت ها و پرجستجوترین کلمه ها کمک میکنه.
درین پست، من بهترین ابزارهای پژوهش کلمات کلیدی را در seo روز به شما معرفی می‌کنم که خود من برای برای رشد تارنما مان از آن ها استعمال میکنم.
به این ترتیب عملکرد آنان از تمامی نظر تضمین شد‌ه‌است.
ابزار تفحص کلمه ها کلیدی چه کاربردی دارد؟
ابزار عبارات کلیدی به شما یاری می کند تا ایده های محتوایی را که مشتریان تان به دنبالش هستند و نیازشان را برای یافتن پاسخ مناسب در موتورهای جستجو سرچ می کنند، پیدا کنید.
با بدست آوردن لغت ها و کلمات پرسرچ، می‌توانید استراتژی تولید محتوا خود را بر طبق ان پیاده سازی نمایید و از این لغات و عناوین در پست های وبلاگتان استعمال فرمایید.
بهترین ابزار پژوهش عبارات کلیدی به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی که رقبایتان در آن به رتبه های نه رسیده اند را پیدا نمایید.
بعد می توانید محتوای تان را حول محور آن عبارت ها seo و مطالب آن را به روز فرمائید.
بنابراین عبارات کلیدی رقبا را مقصود قرار داده و به ندرت مخاطبان را به سمت صفحه های وب سایت تان جذب کرده و نرخ بازدیدتان را بالا ببرید.
معرفی بهترین ابزارهای رسیدگی لغات کلیدی
در ادامه لیست بهترین ابزارهای رسیدگی کلمات کلیدی را جهت سئو سئو سایت تان آورده ایم.
شما میتوانید هرکدام را که مایل بودید، مورد استفاده قرار دهید.
ابزار SEMrush
ابزار SEMrush دسته بدون نقص از تک تک امکاناتی هست که شما برای رسیدگی کلمات کلیدی نیاز دارید.
در بخش سرچ باکس این ابزار عبارت موردنظرتان را تایپ فرمائید.
انگاه تصویر کاملی از کلیه آنچه را که باید بدانید، در چنگ خواهید داشت.
نمایش میزان سرج ماهانه یکی قابلیت های اساسی این ابزار می‌باشد.
بطور طبیعی، هر چه ترازو جستجو برای یک کلمه و واژه کلیدی بیشتر باشد، آن کلمه و واژه میان کاربران محبوب تر است.
درحقیقت، نشان می دهد که کاربران بیشتری با سرچ این عبارت به بهره مطلوب شان رسیده اند.
ولی رقابت برای چنین عبارات کلیدی بسیار بالا می باشد و برای درجه گرفتن بایستی وقت و همت زیادی صرف فرمائید.
با پیمایش به ذیل ورقه میتوانید فهرست کاملی از لغات کلیدی مشابهی را که ممکن می باشد بخواهید در محتوای تان آیتم به کارگیری قرار دهید، بهمراه نتایج جستجوی ارگانیک هر یک مشاهده می کنید.
به این ترتیب، می توانید بفهمید که رقبای تان در هر کلمه کلیدی چه رتبه ای دارا هستند.
علاوه بر این، میتوانید وب سایت هایی که برای گرفتن مرتبه در ان کلمه از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کرده اند را ملاحظه کنید.

برای مشاهده اصطلاحات جستجوی ارگانیک، داده های کلمات کلیدی و دیگر معیارهای ترافیک ارگانیک میتوانید در تارنما هر رقیب در Domain Overview کلیک فرمایید.

درصورتی که بر روی زبانه Organic Research کلیک فرمایید، می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط، وضعیت های جایگاه بندی موتور جستجوی رقیب (serp)، مقدار ترافیک (cpc) و مورد ها دیگر را مشاهده کنید.

ابزار Answer the Public
ابزار Answer the Public مقداری با ابزارهای دیگر پژوهش کلمات کلیدی فرق دارد.

این ابزار نتایج را در قالب تصویری قشنگ ارائه می‌دهد.(اما می توانید مجموع داده ها را در یک لیست مشاهده کنید و پوشه csv حاصل را بارگیری نمائید)

در شرایطی‌که به تازگی استراتزی ساخت‌و‌ساز محتوا و پژوهش لغات کلیدی را شروع کرده اید، ابزار Answer the Public بسیار برایتان مناسب می‌باشد زیرا برای به کار گیری از آن نیاز به ساخت و ساز حساب کاربری ندارید.

صرفا کافیست کلمه کلیدی مدنظرتان را تایپ نمایید و نگاهی به نتیجه ها نمایش داده شده بیناندازید.

این ابزار اطلاعات مایحتاج خود درمورد تعداد سرچ هر کلمه و واژه در ماه را به طور خودکار از موتورهای جستجوی گوگل و بینگ دستیابی می کند.

بنابراین می توانید بر روی هریک از لغات کلیدی کلیک کرده و آن را در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ جستجو نمائید.

با اجرا این فعالیت، می‌توانید مشاهده کنید که چه محتوایی برای این اصطلاحات جایگاه بندی شده است و آیا این عبارت بطور مشخص در متن وجود دارد یا خیر.

نسخه مجانی AnswerThePublic منبع نیکی برای بلاگ نویسان است.

ولی جستجوی کلمات کلیدی را به طور منظم انجام می دهید، باید یک ابزار حرفه‌ای تری را انتخاب نمائید.

ابزار Ubersuggest
Ubersuggest ابزاری بدون‌پول از Neil Patel می باشد که اطلاعاتی مانند حجم جستجو به ازای هر عبارت، پیشنهادات کلمه ها کلیدی مشابه، چک سطح دشواری آن برای سکو بندی آن عبارت، معیار رقابت در آن کلمه و… را به شما ارائه می دهد.

خلال مشاهده پیشنهادهای فراوان برای کلمه ها کلیدی مرتبط و مشابه، می توانید جدولی از 100 نتیجه برتر از نظر گوگل برای آن عبارت کلیدی را مشاهده کنید.

در این جدول اطلاعات دیگری نظیر بازدید تقریبی، تعداد بک لینک ها برای آن کلمه و واژه کلیدی، امتیاز دامنه و شیت، تعداد دفعاتی که متن با این واژه کلیدی در شبکه‌های‌اجتماعی به اشتراک نهاده می‌گردد را مشاهده کنید.

ضمن این، در ذیل بخش Content Ideas، محتواهای جانور در سایت تان که مربوط به این کلمه کلیدی هست، بازدید تخمینی ماهانه، بک لینک ها و تعداد اشتراک گذاری در صورت بوک و پینترست نیز نشان داده می شود.

در صورتیکه با حساب Google خود وارد Ubersuggest شوید، ضمن خدمات گفته شده می توانید پیشنهاد لغت ها کلیدی مشابه، بررسی روزانه مرتبه‌بندی و پیشنهاد‌های بهینه سازی سئو که مختص وبسایت خودتان هست را دریافت فرمایید.

ابزار Ahrefs
Ahrefs یک کدام از از سایر از ابزارهای تفحص لغات کلیدی مشهور هست که ویژگی های مشابه SEMrush دارااست.

با به کار گیری از این ابزار میتوانید کلمه کلیدی موردنظرتان را سرچ کرده و ایده هایی برای انتخاب بهترین لغات کلیدی را پیدا فرمائید.

آنگاه فهرست کاملی از پیشنهادات لغت ها کلیدی مشابه را نیز مشاهده میکنید.

علاوه بر این، به کمک این ابزار میتوانید وب سایت های رقبایتان را به حساب آوردن و کیفیت محتوایی که حول آن عبارت تولید شده است را تحقیق نمایید.

بنابراین، می‌توانید قطعات محتوایی جدید را با هدف قرار دادن کلمات کلیدی که با آن موضوعات مرتبط می‌باشد ایجاد نمائید.

یکی از‌از سایر از قابلیت های رقابتی هوشمند خوب این ابزار، توان دیدن کلمات کلیدی جدید و وضعیت آن ها در کوئری های جستجو می باشد.

هم SEMrush و هم ابزار Ahrefs گروه دیگری از خدمات و امکانات را برای بهینه سازی وب سایت تان روی عبارات مد لحاظ شما ارائه می دهند؛ مثل گزارش هایی که لینک های خراب و شکسته را در وب سایت شما پیدا می کنند.

ابزار Google Keyword Planner
گوگل کیبورد پلنر دراصل برای پیاده سازی تبلیغات کلیکی گوگل آیتم استفاده قرار می گرفت.

بعدها مدیران seo از آن برای تفحص کلمه ها کلیدی به کار گیری کردند.

این ابزار بدون‌پول است و برای دسترسی به آن بایستی یک حساب Google Ads داشته باشید.

در صورتی قبلا اکانت گوگل ادز نساخته اید، یک حساب تازه ایجاد کرد نمائید و جزئیات پرداخت تان را وارد نمایید. آموزش گوگل ادز رو بخونید.

هنگامیکه از طریق Google Ads به Keyword Planner دسترسی پیدا کردید، میتوانید کلمه کلیدی دلخواه تان را تایپ و داده ها برای تعداد جستجوی ماهانه آن عبارت را مشاهده کنید.

علاوه براین، لیستی از ایده های مربوط به لغات کلیدی مرتبط را می‌بینید که می توانید در تعیین کلمه ها کلیدی دوجه دو و سه به شما کمک کند.

این فهرست به صورت پوشه قابل بارگیری است. یادگرفتن به کار گیری از گوگل کیورد پلنر Google Keyword Planner رو بخونید.

ابزار استیناف کلمات کلیدی Long Tail Pro
مانند بیشتر ابزارهای مطالعه عبارات کلیدی، Long Tail Pro نیز یک نمای کلی از داده های مربوط به کلمه و واژه کلیدی مورد نظرتان را نمایش میدهد.

تمرکز این ابزار بیشتر بر چگونگی مرتبه بندی در عوض رقبایتان می باشد.

به امداد این ابزار میتوانید به آحاد حاصل بلندتر از دیدِ موتورهای جستجو برای یک واژه و کلمه کلیدی خاص دسترسی داشته باشید.

بدین ترتیب، می‌توانید بفهمید که در ازای رقیبتان چه می بایست بکنید و زمانی که از او بالاتر باشید، طبیعتا سکو بهتری بدست می آوردید.

خلال این، می توانید لغت ها کلیدی خاصی را که می خواهید ردیابی فرمایید را وارد نمایید.

به این ترتیب، میتوانید ببینید محتوای شما در حین فرصت برای چه کلمه ها کلیدی عوض می شود.

ابزار Serpstat
Serpstat یکی بهترین ابزارهای پژوهش لغات کلیدی است.

به یاری این ابزار می‌توانید خیلی شل نتیجه ها رفیعتر گوگل برای کلمه کلیدی مورد نظرتان را ببینید.

این نتایج شامل سایتی می‌باشد که به عنوان اولی بهره نمایش داده می شود.

علاوه براین، شما می توانید جزئیات زیادی درباره کار رقبایتان حول مبنا آن کلمه کلیدی مشاهده نمایید، با اشاره به ترازو قابل مشاهده بودن آن ها (هرچه این عدد بیشتر باشد، بازدیدکننده بیشتری نیز دریافت می کنند)

ابزار SpyFu
SpyFu به طوری طراحی شده که با جستجوی واژه کلیدی پررقابت ( و نیز تبلیغات آن‌ها) میتوانید می توانید از رقبا یاد بگیرید که برای داشتن درجه بندی بهتر در نتایج، چه باید بکنید.

این ابزار رایگان است و سوای داشتن عضویت و حتی ورود به سیستم می توانید از آن استعمال نمائید.

فقط URL سایتی که می خواهید را استیناف فرمایید در نوار جستجو تایپ کنید و بلافاصله نتایج را ملاحظه کنید.

در صورتی قصد دارید این عمل را برای بیشتر از یک تارنما اجرا دهید، می بایست یک حساب کاربری بدون پول ایجاد کرد فرمایید و وارد شوید.

SpyFu داده های گذشته را جمع و ذخیره می کند.

بنابراین، می توانید ببینید که چگونه وب سایت خود یا سایت رقیبتان در رتبه بندی لغت ها کلیدی خاص تنزیل کرده یا افزایش جایگاه داشته می‌باشد.

علاوه بر این، می‌توانید تارنما تان را با سایر سایت های مرتبط با آن حوزه مقایسه کنید.

متخصصان بهینه سازی کدامیک از ابزارهای بازرسی لغت ها کلیدی را انتخاب می کنند؟
متخصصین سئو روز پس از تست تمامی ابزارهای رسیدگی لغات کلیدی، SEMRush را بهترین ابزار پژوهش لغات کلیدی موجود در بازار می دانند.

در حالتی که به‌دنبال یک ابزار رایگان برای تحقیق عبارات کلیدی میباشید، AnswerthePublic یا Google Trends را امتحان فرمایید.

اساسی نیست یک بلاگ نویس هستید یا یک تارنما فروشگاهی دارید، در هر صورت، برای اجرای استراتژی بازرسی کلمه و واژه کلیدی باید Google Analytics را تهیه و تنظیم کنید و کنسول Google Search را به سایت تان متصل فرمائید.

این ابزارها به شما امداد می کنند تا شیوه سعی وب سایت تان را برای کلمه کلیدی خاص بهمراه نشان دادن میانگین CTR ببینید.

شما می‌توانید عنوان تان را تغییر تحول دهید تا CTR ارتقاء یابد و مرتبه بندی کلمات کلیدی تان بهبود یابد.

امیدواریم این نوشته‌ی‌علمی به شما در گزینش بهترین ابزار تفحص لغات کلیدی برای seo سایت تان یاری کرده‌باشد. نوشته‌ی‌علمی من درباره ابزار مجانی سئو را حتما بخونید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.