کپی رایتر کیست؟

سئو چیست؟ آشنایی با دوره آموزش سئو آنلاین

کپی رایتر کیست؟

۳ بازديد
وقتی از کپی رایتینگ سخن می‌کنیم بخش اعظمی از مردم فکر‌می کنند که اسکن رایتینگ مراقبت از حق الناس در مقابل سرقت ادبی است. در حالی که هنگامی بدانید فردی وجود دارااست به نام کپی رایتر که وظیفه اسکن رایتینگ را در شرکت‌ها به عهده دارااست، یه خرده ماجرا تغییر می کند.

نسخه برداری رایتینگ (copywriting) چیست؟
کپی رایتینگ، فرآیند نوشتن مطالب تبلیغاتی یا همان تبلیغ‌نویسی میباشد. نسخه برداری رایترها مسئولیت متن بروشور، بیلبورد، وب‌وب سایت، پست الکترونیک، تبلیغات، کاتالوگ و مورد ها دیگر را بر عهده دارا هستند. این متن به نسخه برداری پر اسم و رسم هست. نسخه برداری درین مضمون‌ در کلیه جای فقیه وجود داراست و بخشی از یک صنعت 2.3 تریلیون دلاری در سراسر دانا هست. غرض اساسی کپی رایتینگ ترغیب خواننده برای اقدام میباشد. این اقدام ممکن می باشد خرید، نظر یا رأی دادن، تماس با شرکت یا هر چیز مشابه این‌ها باشد. به همین برهان هست که به کپی رایتر \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"فروشنده چاپی\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" گفته می شود.
<کپی رایتینگ نباید با حق اسکن رایت اشتباه گرفته گردد.>

دوره آموزش سئو آنلاین

خرید دوره آموزش سئو



کپی رایتر چه کسی است؟
نسخه برداری رایتر مطالب بازاریابی مانند وب‌سایت، آدرس اینترنتی، بروشور، کاتالوگ و مفاد دیگر را می‌نویسد. در واقع اکثر چیزهایی که به ایمیل ما فرستاده می توان به وسیله اسکن رایترها نوشته میگردد که به آن‌ها تبلیغ‌نویس نیز گفته می شود. نسخه برداری رایترها میتوانند در خانه درآمد داشته باشند، با سرمایه نخستین کم می‌توانند شغل خود را آغاز کنند و به تحصیلات رسمی یا دانشگاهی نیاز ندارند. شاید به همین عامل است که هر روز بر تعداد تقاضاکنندگان یادگیری مهارت‌های نسخه برداری رایتینگ افزوده می‌گردد. دنیای مجازی نیز موقعیت‌های شغلی زیادی برای اسکن رایترها دارااست که حتی بعضا از پروژه‌های آن میتواند درآمدهای خیر برایشان به یاروهمدم داشته باشد.

مهارت‌ ها و ویژگی‌های اسکن رایترهای حرفه‌ ای
با اینکه هیچ رشته تحصیلی خاصی در دانشگاه برای کپی رایتر شدن وجود ندارد. اما برای اینکه بتوانید به یک نسخه برداری رایتر حرفه‌ای تبدیل شوید بایستی در چندین مهارت‌ ها حرفه‌ای شوید، مثلا:

احاطه به گویش انگلیسی
چشم‌هایی تیزبین و دقیق برای دیدن جزئیات
دامنه کلمه ها بلندمرتبه
کنجکاوی
اعتنا به نقطه اظهار نظر مختلف و دیدن فقید از حیث افراد مختلف
مهارت رسیدگی کردن
ابتکار عمل
هوش اجتماعی بالا
قدرت همدردی و فهم و شعور احساسات دیگرافراد
چه عده ای می‌توانند اسکن رایتر باشند؟
معمولاً عده ای که نگارش نه دارند نظیر افراد نویسنده می‌توانند کپی رایتر نه باشند. ولی نویسندگانی که مهارت کپی رایتینگ داشته باشند یا آن را استخراج کنند. البته این آحاد قصه نیست. این افراد می بایست کاملا به تبلیغات و بازاریابی شرایط بازار و شیوه‌های متقاعد کردن مشتری نیز مسلط باشند.



کاربردهای نسخه برداری رایتینگ چیست؟
هر صنفی و هر شرکتی به یک کپی رایتر نیاز دارد و سوای آن نمی‌تواند از حداکثر قدرت خود برای فروش متاع و کسب درآمد به کار گیری کند. با به کارگیری از صنعت نسخه برداری رایتینگ می‌قدرت به اهداف ذیل دست‌یافت:

تبدیل شدن به یک برند شناخته‌شده بین مردم یا برندسازی
افزایش فروش
تبدیل مشتری به تبلیغ‌کننده محصول ها
برانگیختن احساسات در مشتری
مداقه نسخه برداری رایتینگ برای استخراج و کارهای اینترنتی
همانگونه که گفته شد، نسخه برداری رایتینگ به نوعی برای دستیابی و کارها نقش بازاریابی را دارد؛ به خصوص برای استحصال و کارهای اینترنتی که تنها از طریق یک صفحه مانیتور میتوانند با کاربران ارتباط برقرار کنند. با نسخه برداری رایتینگ می‌توان با ایجاد کرد یک شعار تبلیغاتی تأثیرگذار، یک بنر تبلیغاتی، یک پیام رمانتیک، یک آدرس اینترنتی، دکمه درخواست برای اقدام و ... در یک نگاه مخاطب را جذب کرد. بنابراین مخاطبانی که در دنیای پرهیاهو و پر جنب‌وجوش اینترنت سرگرم یافت کردن راه حل مشکلات، خرید یا امور درگیر‌کننده میباشند، فقط با یک لحظه نگاه و فکر بر روی متنی که نسخه برداری رایتر در قالب بنر یا دکمه درخواست برای اقدام طراحی کرده است میتواند به تجارت شما جذب گردد.

تفاوت کپی رایتینگ با کانتنت مارکتینگ (بازاریابی محتوا)
در کانتنت مارکتینگ برای هر محتوا یک عبارت کلیدی در نظر گرفته می شود. آنگاه کارشناس ایجاد کرد محتوا باید مطالب را در قالب نوشته ی علمی توده‌آوری کرده و سپس دارای تخصص بهینه سازی با ایفا امور سئو و سئو محتوا، آن را به برگه اولیه گوگل برساند. براین اساس هرگاه استفاده کننده عبارت کلیدی را در موتور جستجو وارد کند، در برگه نتیجه ها جستجو با محتوای تولیدشده مواجه خواهد شد. این محتوا می بایست به گونه‌ای نوشته شده باشد که استفاده کننده را به کلیک کردن ترغیب کرده و بعداز اینکه مخاطب وارد کاغذ شده و متن را تحقیق کرد، نسبت به اقدام ترغیب خواهد شد. این در حالی است که در اسکن رایتینگ متن‌های وقتگیر نگارش نمی‌شوند؛ بلکه اسکن رایتر باید پیام خود را در قالب یک یا یک‌سری پاراگراف کوتاه بیان کند. اما عمل به همین سادگی نیست! همین یک پاراگراف بایستی به حدی تأثیرگذار و ترغیب‌کننده باشد که کاربر به کلیک کردن در نگاه اولیه ترغیب شود. نوشته‌هایی که یک کپی رایتر می‌نویسد نیازی به seo ندارند و معمولاً در قالب بنر، آدرس اینترنتی مارکتینگ، شعار تبلیغاتی و... در مقابل کاربران قرار خواهند گرفت.

ارتباط نسخه برداری رایتینگ با دیجیتال مارکتینگ و کانتنت مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ به معنی استعمال از ابزارهای دیجیتال برای بازاریابی و فروش میباشد که اسکن رایتینگ و کانتنت مارکتینگ هر دو بخشی از آن را تشکیل میدهند. یعنی کانتنت مارکتینگ نیز جزئی از دیجیتال مارکتینگ میباشد که در آن برای بازاریابی از محتوا استفاده می شود. نسخه برداری رایتینگ نیز به همین ترتیب بخشی از دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود؛ با اینکه این نوع از بازاریابی می‌تواند در نزدیکی غیر از دیجیتال نیز صورت بپذیرد. از جملهً بنرهای تبلیغاتی سطح شهر نیز برای اینکه تأثیرگذارتر باشند نیاز به یک نسخه برداری رایتر دارند.

چه نکاتی در نوشتن متن تبلیغاتی مداقه داراست؟ (ترفندها و تکنیک‌های تبلیغ نویسی)
نکات زیر را بایستی در هنگام نوشتن متن تبلیغاتی مد لحاظ قرار دهید:

در متون تبلیغاتی بایستی سریعاً به اصل مقاله بپردازید.
از کلی گویی پرهیز کنید.
همیشه در تبلیغات از لحاظ مشتریان دارای شهرت استعمال نمائید.
متن آگهی معمولی و قابل فهم و شعور برای کلیه باشد.
باید محصولات را به طور دقیق برای مشتری توضیح دهید.


نمونه‌ های نسخه برداری رایتینگ
در تحت بعضا از بهترین و زیباترین شعارهای تبلیغاتی تبارک‌ترین کمپانی‌های غالب دانا برای شما نقل شده میباشد:

پورشه: جایگزینی وجود ندارد.
اپل: مختلف بیندیش.
نایکی: فقط انجامش بده.
لورئال: چون لایقش هستید.
بی ام و: نهایت یک خودرو.
از نمونه‌های ایرانی غالب و جذاب نسخه برداری رایتینگ نیز می‌اقتدار به بنرهای تپ‌ سی اشاره کرد:

رسوندن لیلی به مجنون فعالیت ماست.
زمین به آسمون برسه می‌رسونمت.
سنگ از آسمون بباره می‌رسونمت.
کوه به کوه نمی‌رسه البته من به تو میرسم.
از برزیل تا آرژانتین 4 هزار تومان!
توده بندی

نسخه برداری رایتینگ در واقع هنر تبلیغ‌نویسی و متقاعدسازی مخاطبان می‌باشد که به کمک نوآوری و به کارگیری درست لغت ها میسر میگردد. برای این کار خلال خوب نوشتن، بایستی با مارکتینگ، فروش، شناخت بازار، سرازیر‌شناسی و دایره وسیعی از کلمات آشنا باشید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.