چه زمانی محتوا منتشر شود؟

سئو چیست؟ آشنایی با دوره آموزش سئو آنلاین

چه زمانی محتوا منتشر شود؟

۲ بازديد

تقویم محتوا چیست؟
هر آنچه از کسب و کار خود به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته میگردد(پست‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها، روایت‌ها و تبلیغات) محتوا هست. تقویم محتوا راهی برای اپ‌ریزی و سازماندهی نرم افزار ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی است.
تقویم محتوا دربرگیرنده مفاد ذیل خواهد بود:
آنچه به اشتراک نهاده میشود، مجال انتشار و مکان نشر.

دوره آموزش سئو آنلاین

آکادمی رایا پارس



چرا تقویم محتوا مهم می باشد؟
1. صرفه جویی در وقت
مهم‌ترین مزیت داشتن تقویم محتوا این است که سازماندهی و نرم افزار‌ریزی در آینده منجر صرفه‌جویی در وقت و انرژی می گردد. در قبال این مجال میتواند صرف کارهای خلاقانه‌تری برای استراتژی بازاریابی خواهد شد.

2. کاهش مشکلات
روزنگار محتوا که مرتباً استفاده می شود، احتمال مشکلات را کاهش می دهد. به عنوان مثال، باعث در اختیار گرفتن خطای محتوای تکراری در کانال‌ها می شود.
با اپ‌ریزی از گذشته و مشخص و معلوم نمودن مسئولیت بین اعضای گروه، می‌قدرت اعتقادوباور نتایج کرد که کلیه فرآیند کار لازم به‌راحتی پیش میروند. این فرمان به‌ویژه میان دسته‌های بزرگتر که احتمالاً مسئولیت‌هایی مانند ویرایش و واقعیت آزمایی را بر عهده دارند، بسیار مهم است. عجله در این روند می تواند باعث به اشتباهاتی پرهزینه شود.

3. قابلیت همکاری
روز‌نگار‌های محتوایی همکاری اثرگذار را چه به صورت داخلی و چه به صورت فریلنسری آسان می‌کنند. ویژگی‌های دسترسی روزنگار های محتوا بدان مضمون‌ است که همه از حالت هر پست بدون نیاز به تماس غیر وابسته با افراد باخبر می‌باشند.

4. دوری از تکثیر نادرست مطالب
اپ‌ریزی محتوا از طریق روز‌نگار سرمقاله مانع از انتشار خطا می‌گردد و یاری می‌کند تا رخنه‌‌های احتمالی محتوا شناسایی شوند. همچنین این امکان را فراهم می‌کند که در صورت لزوم جلوتر از موعد مقرر تغییراتی ساخت و ساز شود. ارسال مداوم امداد می‌کند ارتباطات واقعی با مخاطبان هدف به وجود خواهد آمد و دسترسی به آنان افزایش یابد.

5- کمک به بهبود محتوا
روزنگار محتوا قادر است یک منبع خوب برای آزمایش A/B باشد و این امکان را می دهد که با محتوا و زمان‌های ارسال آزمایش شود و به وضوح معلوم گردد که چه چیزی مفید هست و چه چیزی اثرگذار نیست.

6. تقویت نوآوری
روز‌نگار محتوا امکان گذراندن وقت بیشتر را برای اختراع در جای دیگر فراهم می‌کند. این ممکن است به معنای فکر کردن درباره ی روش‌های آوردن یک بازی A به استراتژی شبکه‌های اجتماعی شما یا صرف وقت بیشتر برای تهیه محتوای با باکیفیت باشد.



عناصر یک روزنگار تحریریه چیره
روزنگار‌های تحریریه در هر شکل و اندازه‌ای وجود دارا هستند. اینکه دسته‌بندی روزنگار محتوا تا چه اندازه کبیر باشد، بستگی زیادی به نیازهای فردی یا تیمی و همچنین صنعت مورد نظر دارد.
ویژگی‌های تحت اجزای مهم روزنگار‌های محتوا می باشند، ولی لزوماً همه آن ها در هر استخراج و کاری قابل استعمال نیستند، بنابراین با تمرکز به حوزه کاری مورد نظر میتوان تعیین کرد که از کدام یک استفاده شود.

عنوان
یک عنوان برای اطمینان از اینکه خریدار واقعی مورد غرض قرار گرفته هست اصلی هست. اعتقاد و باور از اینکه محتوا بر نیازهای مخاطب متمرکز می‌باشد، در امر شرکت‌های گران قدر و کوچک قابل به کار گیری هست.
افزودن عنا وین به روز‌نگار محتوا باعث وضوح مطالب ارائه شده می‌شود و همچنین میتواند برای محتوای بیشتر الهام‌بخش باشد.

نوع محتوا
نوع محتوا مانند پادکست، ایمیل، ویدئو یا راهنما، که برای دسترسی به مخاطبان خاص استفاده میشود برای کلیه بازاریابان اساسی هست، زیرا طرز طراحی برنامه محتوا را به روشنی مشخص می‌کند. نوشتن این نوشته‌علمی کمک می‌کند تا سوراخ‌های جانور در گونه های محتوا نیز شناسایی خواهد شد.

گروه بندی
داشتن این مسئله به ویژه برای شرکت‌های والا‌تر، جایی که محتوا ممکن می باشد در طیف وسیعی از بخش‌ها (سبک زندگی، سفر، موسیقی و غیره) توزیع گردد، ضروری می باشد. نداشتن ستون موضوعی می‌تواند سبب شفافیت کمتر تقویم برای اعضای مجموعه گردد.

مرحله خرید
افزودن یک دسته مرحله خرید که به مرحله مربوط به استفاده کننده در قیف بازاریابی می‌پردازد، قادر است موءثر باشد. این مرحله می‌تواند به شما در بازرسی موثرتر KPI‌ها کمک کند.

تاریخ بازنویسی
داشتن قسمت تاریخ ویرایش برای دسته‌هایی که محتوا نیاز به اعمال یک‌سری فرآیند دارد و به وسیله یک‌سری نفر قبل از تکثیر دیده می گردد، بسیار توصیه می‌شود. تاریخ دستکاری معلوم می‌کند که چه وقتی محتوا باید به وسیله تمامی اعضای تیم مربوطه بررسی شود.

تاریخ انتشار
ثبت تاریخ تکثیر هم برای فریلنسرها و هم برای مشاغل مهم هست. اگر یک نفر باشد که تارنما خود را رئیس می‌کند و یا یک تیم ۵۰ نفره، این مسئولیت را برای تکمیل محتوا تضمین می‌کند.

تالیف کننده
بخشی که برای شرکت‌های گران قدر‌تر مهم هست و جایی که محتوا توسط دسته و یا فریلنسرهای خارجی که به ایجاد محتوا امداد می‌کنند تولید میگردد. برای پر‌نور‌سازی این گزینه که چه کسی محتوا را تولید کرده است می‌توان از برچسب استفاده نمود.

پیگیری پیشرفت تشکیل داد
ستونی که حالت محتوا را علامت دهد هم برای فریلنسرها و هم برای شرکت‌ها اصلی هست. برای فریلنسرها، می تواند آرامش خاطر مشتریان را مهیا کند. برای شرکت‌ها، این ستون نیاز به تماس فردی با افراد را برطرف می‌کند. با به کارگیری از این تیم، ممکن می‌باشد تصمیم گرفته شود که آن را در بخش‌های دیگری مثلا تاریخ محتوای اولیه، تاریخ ویرایش و تاریخ نشر مستقل کرد.

مقصد کانال
بیان اینکه این محتوا در کجا پست میگردد مربوط به تمامی بازاریابان است و داشتن این بخش میتواند برای تجزیه و نظارت تلاش عالی این محتوا استفاده شود.

استراتژی تبلیغاتی
این نصیب چگونگی تبلیغ محتوای ساخت شده که برای کلیه مشاغل گران قدر و کوچک قابل به کار گیری است را نشان می دهد. کد گذاری رنگی آن‌ها (مانند صورتی برای Reddit، سبز برای مجله‌ها، یا آبی رنگ برای توییتر) می‌تواند وضوح بیشتری را در روز‌نگار ساخت و ساز کند.

ایده های محتوای آجل
چه در درحال حاضر تشکیل داد محتوا به صورت انفرادی و چه به عنوان بخشی از یک سازمان بزرگتر، داشتن بخشی برای ایده‌های محتوا موءثر می‌باشد. این بدان معناست که مجموع ایده‌ها در یک مکان مناسب ذخیره شده اند و هنگام ساخت و ساز طوفان فکری در آجل برای ایجاد محتوا موءثر میباشند.

هدف گذاری جغرافیایی
برای اشخاصی که مخاطبان در میان‌المللی قابل توجهی دارند، داشتن بخشی برای انتخاب محل هدف برای محتوا نیز ممکن می‌باشد مفید باشد.

پولی یا ارگانیک؟
برای شرکت‌های بزرگ‌تر، تعریف و تمجید اینکه آیا این محتوا برای جستجوی پولی است یا ارگانیک، منجر شفافیت بیشتر مورد می گردد. در حالتی که هدف ارگانیک باشد، یک استراتژی بهینه سازی مایحتاج می باشد؛ در حالتی که محتوای پولی باشد، افزودن اطلاعات دارایی می‌تواند به اعضای تیم کمک کند.

پناه از رسانه ها
برای یک قسمت از محتوا، ممکن هست رسانه‌های مدد کننده مانند کتاب الکترونیکی یا فیلم‌هایی موجود باشد. داشتن ستونی برای حمایت از رسانه، مراحل مهیا شدن محتوا برای انتشار را معمولی‌تر می‌کند.



تلاوت نوشته‌علمی راهنمای جامع بروز رسانی مقاله ها برای بهبود سئو سایت خالی از لطف نیست.



فرایند ایجاد روزنگار محتوای شخصی خود
تصمییم گیری درمورد انواع محتوا
هنگام اپلیکیشن‌ریزی روز‌نگار محتوا، شروع باید محتوایی را که میخواهید منتشر کنید ساخت و ساز فرمایید. این قسمت ممکن می‌باشد شامل مورد ها زیر باشد:
کتاب‌های الکترونیکی، مطالعات موردی، نقطه اظهار نظر، صفحات غرض، پادکست‌ها، پست‌های وبلاگ، فیلم‌ها،خبرنامه‌ها، ارائه‌ها.
زمانی که شروع به جمع‌آوری ایده‌هایی برای روزنگار محتوای خود می‌کنید، باید با مجموعه‌های فروش و خدمات مشتری خود گپ بزنید تا سوال ها بیشتری را که مشتریان بالقوه از آن‌ها میپرسند و چیزهایی که آن‌ها باید برای خرید بدانند را یاد بگیرید.
آن گاه، این اطلاعات و ایده‌پردازی را با دسته بازاریابی خود میان بگذارید تا موضوعاتی را که هنوز پوشش نداده‌اید و استراتژی‌های محتوایی متفاوت را که می توانید برای رسیدن به مخاطب مورد نظر خود استعمال نمایید، تعیین نمایید.

استفاده از ابزار تحقیق
همچنین می‌قدرت از انواع ابزارهای تحقیقاتی برای انواع مختلف محتوا استفاده کرد تا اطلاعات دقیق‌تری پیدا کرد که منجر به حاصل عالی گردد.
ابزار استیناف مناسب لغات کلیدی می‌تواند کمک کند تا یک استراتژی محتوای موفق تولید خواهد شد و لغت ها کلیدی مناسب برای هدف‌گذاری برای بهینه سازی و کمپین های PPC پیدا گردد.

ایده پردازی مطالب
بعد از طوفان فکری و انتخاب لغت ها کلیدی، به کار گیری از ابزاری مانند پژوهش موضوع قادر است موضوعات مرتبط، عنا وین اخیر و سوالاتی را که افراد در موتورهای جستجو میپرسند نشان دهد.

حسابرسی محتوا
ابزار حسابرسی محتوا، صفحات مو جود در تارنما را تجزیه و نظارت می‌کند و پیشنهاد می‌کند که کدام محتوا را بایستی دوباره بازنویسی، به‌روزرسانی یا حذف کرد. این ابزار می‌تواند با به کار گیری از محتوای موجود، ایده اصلی تشکیل داد محتوا را ایجاد کند.
همچنین می‌قدرت از ابزار حسابرسی محتوای Semrush برای تجزیه و چک یک رقیب در صنعت خود استفاده نمایید.

گزینش کانال های رسانه اجتماعی
باید مطمئن شد که مخاطبین مقصود به صدق گزینش شده‌اند و اینکه کدام شبکه اجتماعی با تمرکز به مختصات جمعیتی آنان بهترین غرض را دارا‌هستند.

کنترل روندها
بعد از ایفا حسابرسی محتوای خود یا رقبا، مشاهده فرآیند شروع خواهد شد. می‌توان برای ساخت روز‌نگار محتوایی خود از این اطلاعات به نفع خود بهره مند شد. به مضمون، زمان و روز این محتوا و همچنین بسترهایی که در آن ها بهترین کارایی را داشته‌اند دقت گردد.

مشخص کردن فرایند ساخت‌و‌ساز
می‌قدرت هر مرحله از روند محتوا را قبل از نشر برای گونه های محتوایی که ایجاد خواهد شد تمجید کرد. این مورد برای یک فریلنسر مفید می‌باشد، البته برای سازمان‌های تبارک‌تر، عملاً مورد نیاز است، زیرا برای دستیابی به تکثیر، ممکن هست محتوا از پیشین مراحل مختلفی را طی کند.

پس از تعریف،با اضافه کردن این بخش‌ها به تقویم محتوا نام شخص مسئول هر مرحله ثبت گردد:

تصمیم‌گیری در خصوص یک نرم افزار مجال بندی برای نشر
براساس ممیزی محتوا و تجزیه و نظارت داده، برای افزایش سطح تعامل با مخاطبان غرض خود می قدرت تعیین کرد که هر چندین وقت یکبار، محتوا منتشر شود.

داشتن کتابخانه محتوا
برای مجموعه‌های بازاریابی، نگه داشتن همه رسانه‌های خود در یک کتابخانه محتوای قابل دسترسی، در تقویم محتوای خود از طریقDropbox ، Google Drive یا پیوند پایگاه داده داخلی قیمت داراست.

بخاطر سپردن محتوای همیشه سبز
بعضا از مطالب را بایستی به گونه‌ای اپ‌ریزی کرد که محدود به تاریخ یا ساعت خاصی نباشد. این امر می‌تواند در مواقع تأخیر در نرم افزار موثر باشد و به‌جای آن می‌توان از محتوای همیشه سبز بهره مند شد.

انجام تغییرات لحظه آخر و تکثیر محتوا
پس از تولید استراتژی بازاریابی محتوا، همچنین می بایست در نظر داشت که به طور مثال در یک سازمان گرانقدر چه کسی باید پست‌ها را قبل از تکثیر تأیید کند. در این صورت، داشتن یک بخش آیین نامه در تقویم موءثر هست تا فرآیندها و منابع مفیدی در یک مکان به راحتی در دسترس باشد.



چه هنگامی محتوا منتشر خواهد شد؟
هنگام ساخت تقویم محتوا، بایستی از خود پرسیده شود:
چه وقتی مشتری‌های من آنلاین می‌باشند؟
چه وقتی وقت آزاد دارم تا برای ارسال و در اختیار گرفتن نظرات در دسترس باشم؟
معمولا ارسال محصول در چه روزها و ساعاتی برای من مقدور هست؟



کجا منتشر گردد؟
محتوا باید در جایی که مخاطبان هدف بیشتر وقت می گذرانند به اشتراک گذارده گردد.
از مشتریان پرسیده خواهد شد که بیشتر از چه پلتفرم‌های رسانه اجتماعی استعمال می‌کنند.
در‌حالتی که یک تجارت رقیب در یک سیستم عامل خاص حضور دارااست، در آنجا نیز می‌اقتدار برای کسب و کار خود حساب ساخت.
محتوای یکسان یا مشابه در چند کانال ارسال خواهد شد (به‌این فعالیت ارسال در چندین مکان گفته می‌گردد).



نکات مهم تقویم محتوای رسانه های اجتماعی
ارسال مکرر

اپلیکیشن‌ریزی ارسال مکرر از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی در تقویم محتوا، برای نمایان بودن برند و ارتقا تدبیر از اهمیت شامل است. ولی چند بار باید پست کرد؟ بعضی از این‌ها به تجزیه و بررسی شخصی برمی‌شود، اما در ذیل سفارش‌هایی با توجه به SproutSocial ارائه شده است:
چهره بوک:۱ یا ۲ بار در روز
لینکدین: ۱ یا ۲ بار در هفته
توییتر: ۲ تا ۱۰ بار در روز
اینستاگرام: ۲ تا ۵ بار در روز
پینترست: ۳ تا ۱۵ بار در روز

انعطاف پذیری تقویم محتوا

تقویم محتوای اجتماعی نباید به عنوان چیزی سفت و سخت دیده گردد. برای هرگونه تغییر یا فرایند احتمالی لحظه نهایی غیر قابل پیش‌بینی باید انعطاف‌پذیر بود.



بهترین الگوها و ابزارهای روزنگار تحریریه و محتوایی
یک ابزار، برنامه یا پلاگین تقویم در سیستم مدیریت محتوا می‌تواند فرآیند ساخت‌و‌ساز یک روز‌نگار راز نوشته‌علمی را آسوده‌تر و کارآمدتر کند. هر ابزار تقویم مزایای مختلفی داراست، برخی از آنان قالب‌های تقویم محتوای آماده را ارائه می‌دهند یا بعضی از الگوهای روز‌نگار تحریریه را تا حدی آماده کرده‌اند.
در تحت مجموعه ای از بهترین ابزارها، افزونه‌ها و سیستم عامل‌های روزنگار جان دار می‌باشد تا محتوا را به سطح بالاتری برساند:

Google Sheets
ابزار Google Sheets آزمایش شده و آیتم متکی بودن هست البته ممکن است جذاب نباشد، در این ابزار جمع‌آوری تقویم رسانه های اجتماعی یا محتوا که بسیار کارآمد هست، بسیار راحت است و به راحتی قابل اشتراک‌گذاری می‌باشد.

تقویم تحریریه وردپرس
روز‌نگار تحریریه وردپرس یک افزونه رایگان در وردپرس می‌باشد که برای عده ای که مجموعه‌های کوچکتری دارا هستند اثر گذار می باشد. پست‌ها را می‌توان از طریق روز‌نگار ویرایش کرد.

تقویم بازاریابی Semrush
این تقویم تعدادی ابزار برای مدیریت وظایف داخلی دارد و میتواند به راحتی با سایر ابزارهای Semrush ترکیب شود. می‌قدرت مجموع اقدامات و روندهای کمپین‌های خود را در تقویم ترسیم کرد و این قابلیت و امکان را برای همکاری تیمی فراهم می‌کند.

Evernote
این اپلیکیشن یادداشت‌برداری دارای الگوهای قابل تنظیم می‌باشد که می‌تواند متناسب با نیاز دسته و کمپین‌ها سازگار خواهد شد.

ترلو
نسخه مجانی این ابزار این امکان را می‌دهد که بتوان یادداشت‌ها و پیوندهای مربوطه را اضافه کرد، همچنین امکان افزودن نمای تقویم وجود دارااست. اضافه کردن کارها‌، پست ها و پیگیری توسعه از طریق تابلوهای آن معمولی هست و برای همکاری تیمی بسیار مناسب است.

آسانا
تقویم محتوای Asana این امکان را میدهد تا نمایش‌های گوناگون روز‌نگار را در اختیار داشته و بتوان لیست پروژه‌ها و کارهای شخصی و پروژه‌های تیمی خود را به طور غیروابسته رویت کرد. همچنین دربرگیرنده فیلتر محتوا در هر پروژه هست تا بتوان به‌سرعت تقدم‌های محتوا یا حالت تأیید را شناسایی کرد.



نکاتی برای شروع
زمانی به‌این تیجه رسیدید که می خواهید چه چیزی ساخت‌و‌ساز نمایید و چه موقع و کجا می‌خواهید آن را به اشتراک بگذارید، فرایندی را برای ایجاد کرد محتوا به طور مداوم ایجاد نمائید.
می توانید هفته‌ای یک بار برای انجام این کار وقت بگذارید، در حین روز عکس و فیلم بگیرید، یا ترکیبی از هر دو را اعمال دهید.



نکات کلیدی
هنگامی به طور مداوم محتوا را به اشتراک می‌گذارید، مردم بیشتر تمایل دارند که شمارا بخاطر بسپارند و مایل به خرید از محصولات شما باشند.
روزنگار محتوا روشی کارآمد برای نرم‌افزار‌ریزی و سازماندهی برنامه ارسال پیام در شبکه‌های‌عمومی می‌باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.