بازاریابی محتوای بصری چیست؟

سئو چیست؟ آشنایی با دوره آموزش سئو آنلاین

بازاریابی محتوای بصری چیست؟

۳ بازديد

فرایند بازاریابی محتوای بصری موقتا بر این اصل می باشد که چه‌گونه استراتژی محتوای برند ها رو تغییر‌و تحول شکل میده؟
شما بایستی این تمایل های برتر رو زیر نظر داشته باشین. بازاریابی امروز مانند پنج سال پیش یا حتی 1 سال پیش نیست.
کلیه گیری کووید 19 همه دنیا رو تغییر‌و تحول داد، البته حقیقت اینه که ما مدتیه که بدین سمت گرایش پیدا کردیم. COVID به سادگی دکمه جنبش سریع به جلو رو زد. 

دوره آموزش سئو آنلاین


در این حالت، قرنطینه سازی و اقدامات فاصله اجتماعی برای ایمنی بهداشت عمومی در کل بر تندرست روان و روش مشاهده، تعامل و خرید ما از برند ها تأثیر گذاشته است.
به مطرح شدن بی آلایش، جامعه عبارتست از:
شوق به تعاملات جذاب تر و بیشتر با برندها نسبت به گذشته.
نگاه به اتکا و خوی تجاری در سطح جدید.
تمرکز بیشتر روی مشاغل کوچک و پایداری است.
فعلا مصرف کننده ها بسیار متعدد تر از آنچه در پیشین می دیدیم، هستن.
سؤال اینه که، این روندها چه‌گونه بر بازاریابی محتوای بصری تأثیر میذارن؟
پخش‌کننده صوت
پادکست بازاریابی محتوای بصری
Change Playback Rate1x
Skip Backward
Play Pause
Jump Forward
Share This Episode
00:00
20:48
بازاریابی محتوای بصری چیست؟
محتوای بصری ارتباط از صمیم قلب و معتبری در بین برند ها و مصرف کنندگان بوجود میاره
فشارسنج Edelman Trust آرم میده که 70٪ از مردم میگن متکی بودن به یک برند امروزه از عنایت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است.
محتوای ویدئویی به ویژه فرصتی اختصاصی به برندها میده تا به صورت حضوری یا نسبتاًً حضوری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنن.
این استراتژی یک خلاء در عصر فاصله اجتماعی پر می کنه، و عامل بزرگی می‌باشد که 91% از بازاریابان معتقدن ویدیو برای برند ها با تمرکز به همه گیری بسیار مهم هست.
در اینجا بعضا از ویدیوها و سایر ترندهای محتوای تصویری برای تماشای ویژه مطرح گردیده است:
مطالب و داستان های معتبر سبب ساز جذب کاربر میشن
مصرف کنندگان باید افراد پشت این برند رو ببینن.

می توان به راه‌های تحت این روش رو پیاده کرد:

مدیرعامل درباره‌ی ریشه های شرکت کلام کنه.
با نگاهی به پشت صحنه گروه فروش، افراد می تونن با نماینده ای که با او حرف کردن، روبرو بشن.
یا پست های بلاگ که عده ای رو که تولیدها رو تشکیل داد می کنن نشان میده، نه تنها خود محصولات رو.
برای نمایش این بخش از برند خود از Instagram Stories ،Reels و حتی فیلم های کوتاه به کارگیری کنین.

در انجام آن ثابت قدم باشین تا مورد توجه قرار بگیرین (در یک شیوه عالی).

مخاطبان امروز کمتر به فکر “کرک” فانتزی، عکس های مدل دار و مدل های تماماً تروتمیز و عکس های فرآورده هستن. آن ها می‌خواهند شخص حقیقی وواقعی رو ببینن.

به جای به کارگیری از ترفندها و معاملات فروش برای دارای اسم و رسم کردن برند خود، مستقیماً با مشتریانی کلام کنین که میخواهند تلاشی حقیقی برای برقراری ارتباط در سطح شخصی و انسانی داشته باشن.

از به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود نترسین
لیست های خود رو به گرافیک بصری تبدیل کنین

تبدیل لیست ها به گرافیک با جدا کردن مهم‌ترین اطلاعات از یک بلوک متنی مزیت ایجاد علاقه بصری رو افزایش میده.

مغز ما برای پردازش تصویر سیم کشی شده است. در حقیقت، تصاویر بصری توسط مغز بشر 60،000 برابر سریعتر از متن پردازش میشن.

با گونه های محتوای بیشتری که شامل گرافیک تصویری متناسب با محتوای مندرج شما هستن، تعامل خود رو با مخاطبان ارتقاء داده و زمان بازدید رو در سایت زمان بر کنین.

تصاویر برند دار سفارشی خود رو برای تصاویر گوگل بهینه کنین
ساخت‌و‌ساز داده ها، نمودارها و مفاهیم بصری نه تنها برند شما رو به عنوان یک مرجع در باطن سایت تقویت می کنه، بلکه دروازه لینک و پیوند ها و نقل قسم ها رو نیز باز می کنه.

اگه هر تصویری رو که با برچسب alt بار گذاری می کنین، به درستی seo کرده باشین، تمامی این گرافیک ها می تونن به وسیله گوگل در جستجو و تصاویر ایندکس بشن.

ناشران نیز می تونن آن‌ها رو پیدا کنن، که در منفعت می تونن آن ها رو به شما لینک و پیوند بدن.

حتی می تونین تصاویر و گرافیک ها رو که برای بودجه های برند خود تولید کردین، با صرفه کنین. بنابراین کلیه قالب های محتوای شما در تصاویر گوگل آرم داده میشن.

گوگل مانند سیستم Dewey Decimal می باشد. اطلاعات صحیح مربوط به هر قسمت از محتوای تصویری رو که بار گذاری می کنین، به آن به‌این تا در تمامی جا درجه بندی بشین.

به عنوان مثال، فرض کنین پادکست دارین. اگه هر قسمت پادکست رو با همبستگی محتوای سایت مشمول گرافیک و تصاویر بهینه کنین، پادکست شما می تونه در تصاویر گوگل نشان داده بشه.

مطالعه کنین که به چه شکل موتور جستجو گر در این امر پیروز میشه. از‌آنجا که تگ های alt بهینه سازی شده برای هر گرافیک وجود دارن، حتی پادکست SEJ در iTunes در تصاویر گوگل نشانه داده میشه:

محتوای ویدیوی زنده
من قبلاً این آیتم رو گفتم، اما دوباره میگم زیرا بسیار مهمه. مخاطبان از محتوای صیقلی و ویرایش شده که به حیث معتبر نیست، رویگردان هستن.

این محبوبیت راجع‌به ویدئو زنده در مقایسه با فیلم های از پیش ضبط شده بیشتر است.

پخش بدون واسطه به معنای مستقیم بودن است که منجر میشه مخاطب احساس ارتباط بیشتری داشته باشه، زیرا وقایع در طول حقیقی حادثه می افتن، به ویژه با افزایش رویدادهای مجازی.

کاربران اغلب قدرتمند به ارسال نظرات و تعامل مستقیم با صاحب خانه (ها) هستن، و این فرمان سبب ارتقا تعامل بیشتر میشه.

با پیش بینی این مزایا، جای تعجب نیست که فیلم های زنده معمولاً دو برابر جذابیت فیلم های از پیش ضبط شده رو کسب کنن.

محتوای تصویری تعاملی گرافیکی
این نوع محتوای بسیار جالب، در استوری های شبکه های عمومی رایج است، ولی مورد نیاز نیست صرفا به اینستاگرام و شکل بوک محدود بشه.

عملکرد اساسی این محتوای تصویری به معضل کشیدن مخاطبان برای تعامل بدون واسطه است، خواه درجه بندی یک لباس گزینه علاقه باشه، یا یک مسابقه آنلاین و شرکت در یک بازی شبیه لوتو یا مورد های متنوع دیگه.

در واقع شما مخاطبان خود رو دعوت می کنین تا نظر خود رو به اشتراک بذارن یا نوعی “بازی” رو با شما ایفا بدن.

فیلم های کوتاه سبک TikTok
فیلم های استاندارد TikTok با طول حداکثر یک دقیقه، محتوای سرگرم کننده و سریعی هستن.

اشتهای مصرف کننده برای این سبک از مطالب کوتاه بازه سیری ناپذیره! در ژانویه 2021، TikTok دومین نرم افزار غیر بازی نصب شده با نسبتاً 62 میلیون بارگیری در ماه بود.

سایر پلتفرم های رسانه اجتماعی Instagram Reels از ترند ها به کار گیری می کنن. چه چیزی این نوع محتوای بصری رو بسیار دارای هیجان می کنه؟

بیشتر این ویدئوها سرگرم کننده و خیره کننده و غریب هستن و محتوای خیلی دور از شوخی ندارن. آنان با مخاطبان وارد تعامل میشن و سریع نظرشان رو جلب می کنن.

محتوای بصری قابل خرید
خرید مستقیم تولیدات از رسانه های اجتماعی وقتی مفهومی بدیع بود، اما با گاز تبدیل به یک عمل ساده شد.

در سال 2020، 18.3% از کاربران شکل بوک مستقیماً از طریق این پلتفرم خرید کردن.

کانال های رسانه های اجتماعی با ارائه ابزارهای تجاری مانند تگ های خرید و تگ های تولیدات، بدین پروسه متمایل شدن.

اما محتوای تصویری قابل خرید محدود به شبکه های مردمی نیست.

موسسه ها در درحال حاضر اختراع هستن و لینک و پیوند های فروشگاه رو مستقیماً به کاتالوگ های دیجیتالی و کتاب های جستجو، پست های وبلاگ و هر مکان دیگه ای که می تونه لینک داشته باشه، اضافه می کنن.

مطالب زودگذر
محتوای زودگذر، قبل از اینکه ناپدید بشه، به طور موقت در یک پنجره 24 ساعته قابل دسترسی می باشد.

اگه با داستان های Snapchat و Instagram / Facebook آشنا هستین، از قبل محتوای زودگذر رو میشناسین.

از‌آنجا‌که این محتوا بسیار کوتاه است، حس فوریتی ساخت‌و‌ساز می کنه که مردم رو به تماشا وا می داره.

این فوریت به ویژه در نمایش محتوای تشکیل داد شده به وسیله مخاطب UGC بسیار عالی هست که موردنیاز نیست نگران تطابق زیبایی با برند باشه، زیرا نمایش دائمی نیست و ثابت نخواهد ماند.

اینستاگرام گزارش داده که 58٪ از مردم پس از دیدن برند یا کالایی در استوری، علاقه بیشتری به آن آرم میدن، بدین ترتیب در باب توان محتوای زودگذر، مخصوصاً زمانی که قابل خرید هست، حرف هایی برای گفتن وجود داره.

برنامه کودک و گیف
این نوع محتوای تصویری کوتاه محبوب بوده و به احتمال زیاد همچنان اشاعه داره.

از گیف و کارتون می توان به روش های مختلفی بهره برد، مانند نمایش یک قدم در یک پست آموزشی، چاشنی یک تصویر یا اضافه کردن یک پیچ و خم مشغول کننده به محتوای شما.

برای هر چیزی که فکرش رو بکنین، یک گیف یا برنامه کودک وجود داره.

تصویر 360 درجه
مخاطبان از بضاعت و توان “بازدید” از یک مکان لذت می برن و می تونن با تغییر تحول دید با کشیدن ماوس، بر آنچه میبینن در اختیار گرفتن داشته باشن و بلافاصله با برانگیختن کنجکاوی، محتوای مسطح رو بسیار جالب تر می کنن.

از بینش تجارت الکترونیکی، محصول ها می تونن از هر زاویه ای آرم داده بشن تا به مصرف کننده ایده بهتری از آنچه که می خره، ارائه بده و کلاً تجربیات خرید آنلاین رو ارتقاء بده.

فرصت های زیادی برای این نوع محتوا وجود داره.

هیچ مشکلی وجود نداره: محتوای بصری طرز تعامل مصرف کنندگان با برند ها رو تغییر و تحول میده.

اعتبار
تعامل
باور
این همان چیزیه که مصرف کننده امروزی بدنبال آن است.

محتوای بصری در تمامی پلتفرم ها و کانال ها در درحال حاضر تکامل می‌باشد تا این نیازها رو برآورده کنه و روش درک و تعامل مخاطبان با برند ها رو تغییر بده.

مشاغلی که برای برآورده ساختن این انتظارات پیشرفت می کنن، بیزنس هایی هستن که نه فقط در بازار پس از COVID زنده می مونن، بلکه در آن رونق می گیرن.

چگونه رقبای خود را در بازاریابی محتوا تحقیق کنیم؟
بیایید استارت به‌این سئوال بپردازیم که چرا باید رقبای خود را در هر استخراج و کاری شناخته و آنان را به حساب آوردن کنیم؟

اصولا تفحص و نظارت رقبای ما چه کمکی به بسط ما می کند. شروع مضمون‌ رقبا را گستردن میدهیم.

منظور از به حساب آوردن رقبا چیست؟
ارزیابی همان تحقیق، سنجش و رسیدگی رقبا در دنیای مجازی می باشد. شما باید حواستان به رقبای گرانقدر و جدیدی تان باشد تا بتوانید همواره در قله ی موفقیت بایستید.

ممکن می باشد تارنما شما فعلا در سکو بندی گوگل در جایگاه ی یک یا دو باشد.

البته همین طور که می دانید این جایگاه نمی تواند همیشگی و پایدار باشد. زیرا شما رقبایی دارید که بیکار نمی نشینند و همواره با بهینه سازی وب سایت درجه بندی خود را ارتقا می دهند.

به این ترتیب در حالتی که گوگل تشخیص دهد که محتوای وب سایت آنان خوب و اثرگذار تر از وب سایت شماست ، آن ها جای شما را گرفته و در مرتبه بالاتری قرار میگیرند.

به همین برهان استیناف ، تجزیه و بررسی رقبای کاری برای تمامی حصول و کارهای اینترنتی و حتی سنتی امری بسیار اصلی و حیاتی می باشد.

ولی می بایست بدانید که در کنار ارزیابی رقبای خود استراتژی های اساسی بازاریابی و سئو را به خوبی آموخته و دانش خود را در این باره ارتقاء دهیدتا وبسایت تان همیشه در مرتبه های بالایی قرار گیرد.

تحلیل رقبا در دنیای مجازی شامل رسیدگی و تجزیه و تحلیل محتواهای برتر ، بک لینک و پیوند ها، کلمات کلیدی و سایر مواردی می باشد که رقبای شما از آن استعمال می کنند.

تجزیه و نظارت رقبا در seo، کاری بسیار مفید و کاربردی می‌باشد. اکثر بازاریابان از ابزارهای تجزیه و رسیدگی رقبا برای این کار به کارگیری می کنند.

بعضا از این ابزارها عبارتند از:Ahrefs، SEMrush، Moz و ….

شما می‌توانید با به کار گیری از این ابزارهای اثر گذار کار رقبای خود را مشاهده نموده و از نکات مثبت و کاربردی آنها به کارگیری مایحتاج را بکنید.

با این عمل شما میتوانید رتبه خود را در گوگل محافظت نموده و همواره در جایگاه بالایی قرار داشته باشید.

موردنیاز هست که شما رقبای خود را بشناسید تا مطمئن شوید که محتوایی که تشکیل داد می‌کنید محتوایی متفاوت با بیشترین تاثیر بر روی مخاطبان تان هست.

پژوهش و شناسایی رقبا به شما کمک می کند تا همیشه یک پله بالاتر از آنان بایستید و از رقبای خود ایده گرفته و استراتژی های مشابهی را بکار برید.

شناسایی رقبا در سه مرحله اجرا می‌شود:

مرحله1: فهرستی از محتواهای رقبا تهیه و تنظیم کنید

فهرستی را از محتواهای سایت رقبا تهیه نمائید؛ به عبارتی دیگر وارد تارنما هایی که در رتبه بندی بالایی قرار دارند شوید و ملاحظه کنید که از چه محتواهایی استفاده کرده اند.

آیا پست های ویدئویی یا لایو دارا‌هستند؟ آیا از محتواهای متنی به کار گیری می کنند؟

همچنین بازخوردهای هریک از پست ها را مشاهده فرمائید. این موردها قادر است در استراتژی بازاریابی محتوایی به شما کمک کند.

همان طور که می دانید تولید محتوا به صورت های مختلفی انجام می‌شود که به تفصیل مختصر آنها می‌پردازیم:

گونه های ایجاد کرد محتوا عبارتند از:

مقالات وبلاگ

موردنیاز هست ببینید مقالاتی که اکثر وقت ها منتشر شده اند چه ویژگی هایی دارند.

به عنوان مثال آیا نوشته‌ی علمی کوتاه و صریح است؟ یا نوشته‌ی‌علمی زمانبر و کاربردی می‌باشد؟ و… به عبارات کلیدی و عنا وین محتواها اعتنا کافی داشته باشید.

پادکست و محتواهای صوتی

محتوای صوتی بهتر می تواند بازتابی از چگونگی سعی گروه سایت درباره ی موضوعات تارنما باشد.

وبینار

وبینار یک سمینار آنلاین تعاملی می‌باشد که کاربران می توانند از طریق اینترنت و پلتفرم وبینار از آن به کارگیری نمایند.

وبینارها نگاهی عمیق تر به موضوعات مورد عشق مخاطبان میباشند. یک وبینار خوب سبب ساز جذب مخاطبان میگردد.

کتاب الکترونیکی یا اوراق سفید

اسناد سفید نوعی گزارش معتبر است که توسط یک شرکت یا دکان تجارت منتشر می شود تا ویژگی های یک مال را معرفی و تبلیغ کند.

با استفاده کاربردی از کتاب الکترونیکی یا اسناد سفید شما میتوانید اطلاعات بیشتری در مشت مخاطبان خود قرار داده و در راستای آن درجه بندی سایت خود را ارتقاء دهید.

ویدئو

محتواهای ویدئویی یا دیداری می‌توانند در برند سازی کسب و کار شما نقش بیشتری داشته باشند.

خبر نامه ایمیلی

نوعی از ایمیل میباشد که از طرف شرکت یا صاحبان سایت به مخاطبان ارسال می‌شود.

شرکتهای و صاحبان کسب و کار محتواهای تاثیرگذار را برای جذب مشتریان برای آنها ارسال می کنند.

مرحله 2: کمیت و کیفیت محتوای رقبا را پژوهش کنید

بعداز آنکه فهرستی از محتواهای رقبای خود تهیه نمودید حالا باید آنها‌را رسیدگی کنید.

به این نکته دقت داشته باشید که رقبای شما چه محتوایی منتشر کرده اند و کدام یک از محتواها بیشتر گزینه اعتنا مخاطبان قرار گرفته و عکس العمل خیر داشته اند.

اینگونه محتواهای کاربرپسند را شناسایی کرده و از منابعی که این محتواها از آن به کارگیری نموده اند لیستی تنظیم نمایید.

خبر خوب در مورد کانال های بازاریابی محتوا این هست که برخی از آن ها، تعداد بازدید کنندگان ، محبوبیت وب سایت و … را بطور عمومی نمایش میدهند.

شما با مشاهده سطوح تعامل، اشتراک گذاری ، کامنت ها و…. می توانید دریابید که محتوای سایت رقبا چه عملکردی داشته می باشد.

با رسیدگی کمیت و کیفیت محتوایی رقبا به نمای بزرگتری از استراتژی محتوایی رقبا دست مییابید.

مرحله3: عناوین و موضوعات محتوایی رقبا را پژوهش و برچسب گذاری نمائید

در این مرحله شما به سطحی عمیق تر از بخش های هر محتوا وارد می شوید.

برچسب گذاری و چک عناوین و موضوعات هر بخش از محتوا به شما کمک می کند تا به ایده های جدیدتری دست یابید و از فرصت های بهتری استفاده کنید.

در حالتی که محتوای وب سایت رقیب شما خیلی زیاد می باشد و فرصت نمی کنید که مجموع آنها‌را مشاهده و رسیدگی فرمایید؛ از عناوین دوست داستنی و جدید منتشر شده رقبای خود شروع کرده و مفاد مهم را یادداشت کنید.

تا جایی که می‌توانید محتواهای وب سایت را مطالعه و تجزیه و چک کنید. عمل شما در اینجا به پایان می رسد.

حالا می توانید با یک استراتژی مشابه رقبای غالب خود، در مسیر موفقیت گام برداشته و همواره درجه بندی وب سایت خود را بالا نگه دارید.



نحوه نظارت رقبا در بازاریابی محتوا
رقبای جدی و حقیقی وواقعی خود را بشناسید
شما می بایست برای جستن و شناسایی رقبای دورازشوخی و تبارک خود بسیار دقیق باشید. اولین کاری که در این باره بایستی ایفا دهید، مقایسه سئو و بررسی کلمه ها کلیدی در وبسایت های رفیعتر گوگل می باشد.

برای این کار می‌توانید از ابزار نردبون (ابزار رصد مقام های کلمه ها کلیدی) برای تفحص و تحقیق درجه بندی لغت ها کلیدی رقبای خود استفاده کنید.

در‌این ابزار شروع دامنه ی تارنما خود را وارد نموده، آنگاه دامنه ی تارنما رقیب تان را نیز وارد نمائید.

پس از آن لغت ها کلیدی گزینه نظرتان را وارد کرده و شرایط رتبه بندی سایت خود را با سایت رقیب تان مقایسه نمایید.

کلمات کلیدی برتر در سایت های رقبا را رسیدگی نمائید
شما باید تارنما های رقبای خود را دنبال کرده و صفحه های برتر وبسایت را تجزیه و آنالیز نمایید. نوشته ی علمی نحوه و مطالعه بازدید و ترافیک سایت خود و رقبا را بخونید.

مثلا ببینید که در این صفحه های از چه کلمات کلیدی به کارگیری میگردد و این کلمات در کجا و چگونه در یک محتوا جای گرفته اند.

با تجزیه و تحلیل عبارات کلیدی برتر شما متوجه میشوید که تارنما رقیب تان چگونه مرتبه بندی سایتش را ارتقاء داده است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.